Hoe moet ik tijgerbalsem smeren? Want mijn huid wordt niet gloeiend.

Als ik jet op mn huid smeer voel ik het niet gaan gloeien. Ik gebruik meestal de rodr

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Huid
36.7K

Antwoorden (7)

Als je verkouden bent, smeer je het op je keel, onder je neus of op je slapen.
Bij (spier)pijn op de plek waar je pijn hebt smeren, ff vrijven en het moet gloeien

Succes Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar gebruik je het voor? Je kunt het gewoon opsmeren volgens mij, ik gebruik het wel eens bij verkoudheid. Als je het voor je spieren gebruikt zou ik het inmasseren. Het voelt ook niet gloeiend denk ik omdat er volgens mij menthol in zit en dat VOELT verkoelend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik van een fysiotherapeut gehoord hierover: Smeersels helpen lichamelijk niet! Een op de huid aangebrachte creme gaat maar door een laag huid heen, de opperhuid en blijft ergens in de lederhuid hangen. Hooguit 3 mm dringt een creme door, en dat is zelfs pas als deze elektronisch erin wordt geleid. En spieren en gewrichten zitten aanzienlijk dieper. De warmte die ontstaat op de huid als gevolg van de creme en een verbeterde oppervlaktedoorbloeding en evt diepere doorbloeding door het masserend aanbrengen kan echter wel helpen als tijdelijke verdoving voor pijn, net zoals wrijven helpt wanneer je je hebt gestoten. Lichamelijk helpt het dus niet (in tegenstelling tot wat de verpakking belooft, maar ja, het verkoopt wel) maar het kan ook geen kwaad en als je het fijn vindt moet je gewoon lekker smeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies!
Heeft mijn huisarts mij lang geleden al eens verteld. Wrijven helpt! Met wat...maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal.
Als je tijgerbalsum regelmatig op de zelfde plek smeert, gaat je huid ter plaatse er aan wennen. Het warmtegevoel wordt dan minder, maar het helpt nog wel.
Tenminste dat is mijn ervaring.
Soms heb ik namelijk lage rugpijn, vooral s nacht rond een uur of twee, drie, waardoor ik niet meer kan slapen.
Als ik dan mijn rug insmeer, heb ik niet meer het gevoel van warmte op mijn rug, maar verdwijnt wel de pijn en slaap ik daarna de verdere nacht weer prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik eens midalgan, extra warm ipv tijgerbalsem. Dan ga je echt wel gloeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tijgerbalsem heb je in 2 soorten de rode word warmer

Toegevoegd na 39 seconden:
de witte is meer menthol achtig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
smeer het goed uit, en hangt er van af hoeveel pijn je hebt dus hoeveel, ik moest het vanochtend doen. (heb hele erge last tussen mijn schouderbladen)