Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er aan de hand met mijn oor/kraakbeen, daar zat een piercing in die er al een jaar uit is maar het is nog steeds dik?

Ik heb een jaar geleden mijn helix piercing eruit gehaald omdat die niet goed genas. Nu een jaar later is diezelfde plek waar de piercing heeft gezeten nog steeds gezwollen en ik vroeg mij af waarom dit zo is en of er iets aan te doen valt? Het doet verders niet pijn oid

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
18.5K
Edraket
3 jaar geleden
Deze plek is nog steeds ontstoken, er zijn daarbinnen nog bacteriën aanwezig.
Mogelijk kan een penicillinekuur deze zwelling verminderen of opheffen.
ronron1212
3 jaar geleden
Huisarts kan je helpen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als het niet zeer doet, je geen koorts hebt en het ook niet rood is of warm aanvoelt, is het waarschijnlijk littekenweefsel van je kraakbeen, ook wel 'bump' genoemd.

Let wel: een bump kan ook veroorzaakt worden door een kleine bacteriële infectie! Overleg daarom voor de zekerheid even met je huisarts. Die kan ook aangeven of er eventueel iets aan het bultje in je kraakbeen valt te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als de plek niet pijn doet en niet rood is of warm aanvoelt hoef je je geen zorgen te maken over een ontsteking. Het is een verdikking van het kraakbeen, die eventueel heel langzaam herstelt, maar dat kan dus ook heel lang duren. In tegenstelling tot ander bindweefsel bevat kraakbeen geen bloedvaten of zenuwen. Vanwege het ontbreken van bloedvaten groeit en herstelt kraakbeen langzamer dan andere bindweefselsoorten. Maak je jezelf toch zorgen, ga dan naar de huisarts; die kan je dan geruststellen of verder helpen.
In de afbeelding een stukje kraakbeen (zonder bloedvaatjes dus).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding