Kun je huid permanent verdoven?

Na een operatie is er een zenuw doorgesneden. Deze is niet goed hersteld waardoor deze, zelf bij aanraking met kleding, pijnlijk voelt bij aanraking. Na diverse pogingen in het ziekenhuis is de huid nog steeds pijnlijk. Bestaat er niet iets waarmee je de huid permanent kan verdoven, zodat je als er iets tegen aan komt je dit niet meer voelt?

2 jaar geleden
in: Huid
1.6K
Inekez1
2 jaar geleden
Je kunt het stukje huid wel (semi-)permanent afdekken met pleister, gaasje en/of verband. Lichte aanrakingen of verschuiven van kleding voel je dan niet meer.

Antwoorden (1)

Verdoven?
Dan zul je naar een pijnpoli moeten.
Datzelfde heb ik gehad na 3 liesoperaties op steeds dezelfde plek.
Na de 2e liesoperatie bleef ik pijn houden, de chrurg legde mij uit dat als je geopereerd wordt er ook zenuwen doorgesneden worden, normaliter hersteld zich dat tot uiterlijk 1 jaar.
Bij mij bleef het terugkomen, het leek wel of er om de paar seconden iemand met hele scherpe nagels heel hard kneep, ruim een half jaar lang...
Bij de pijnpoli kreeg ik om de 4 weken een aantal spuiten in de liesstreek wat ook geen pretje was maar dan was ik wel een maandje van de pijn af.
Een herstel operatie zou heel misschien helpen maar was geen garantie.
Totdat ik op dezelfde plek weer een breuk kreeg en weer geopereerd moest worden, daarna was de pijn weg maar het herstel van een beetje gevoel in die streek duurde toch zeker een jaar.