Krijgt je huid een andere kleur bruin van de zonnebank dan van de normale zon?

Het voelt als een domme vraag maar soms zie je mensen lopen waarvan je duidelijk ziet dat ze onder de zonnebank zijn geweest. Ik ben sinds kort gebruik aan het maken van de zonnebank (met creme om het bruiningsproces te versnellen mocht dit belangrijk zijn) en ik vraag me of ik straks niet lelijk bruin wordt en of het een andere kleur bruin is dan als je normaal zont in spanje bijvoorbeeld
Alvast bedankt

3 jaar geleden
in: Huid
4.2K

Antwoorden (2)

JA, en dat komt omdat bijna alle crèmes die je voor de zonnebank gebruikt een bronzer bevatten. Dat zijn meestal plantaardige oliën van b.v de walnoten bast (de groene schil die om de walnoten zit). Deze stoffen kleuren je huid ook bruin als je niet onder de zonnebank gaat en het is dus eigenlijk een onnatuurlijke bruinkleuring. Het werkt natuurlijk wel erg snel en daar is het de meeste mensen om begonnen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
steid
3 jaar geleden
Betekent dat dus als ik geen bruiner gebruik het wel natuurlijk eruitziet als ik normaal gesproken op het strand zou zonnen? Alvast bedankt!
Het lichaam merkt geen verschil tussen de straling van de buitenzon en die van de zonnebank. De huid reageert daar hetzelfde op. Een zelfbruiner is daarentegen nep en sowieso een andere kleur bruin dan je huid zou worden van de zon.
steid
3 jaar geleden
Betekent dat dus als ik geen bruiner gebruik het wel natuurlijk eruitziet als ik normaal gesproken op het strand zou zonnen? Alvast bedankt!