Waar kan ik benzoylperoxide 2,5/3 procent kopen?

Mijn huid reageert iets te heftig op de 5% hydrogel, nu las ik dat er ook gels met 2,5 tot 3% bestaan.
Aangezien het toch wel erg goed helpt tegen mijn acné (ik ben 23 dus wil er inmiddels wel graag vanaf) wilde ik het graag met een lagere dosis proberen.
Helaas kan ik het bij online drogisten en mijn vaste apotheek niet vinden.
Wie heeft de gouden tip?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huid
7.1K

Antwoorden (2)

Vraag aan je huisarts dit als bereiding te laten maken door je apotheker.
5 jaar geleden
acne.org bestaat al heel lang. Zij verkopen wel treatment met 2.5% benzolperoxide.
De site is betrouwbaar. Houd wel €22,- aan, zodat er geen extra kosten komen bovenop de prijzige verzendkosten.

Verder zijn er inderdaad nog altijd apotheken waar ze wel zelf een creme maken. Bel eens rond. Niet iedere apotheek doet dat inderdaad.

Verder zou je een tube met 5% kunnen kopen. Zorg dat je een potje hebt dat je goed kunt afsluiten. Kook dit potje uit (bacterievrij) en vergeet de deksel ook niet. Koop een tube neutrale creme (apotheek) die je goed verdraagt. Knijp de tube Benzac uit. Knijp precies evenveel uit van de neutrale creme. Meng de twee producten met een schone spatel. Je hebt nu ook 2.5%. Ga nooit met een vinger, maar met een spatel in de pot. Dit blijft maanden goed. Zeker 6 tot 12 maanden.

Succes