Hoe krijg ik statief droogkap weer op en neer?

Ben in het bezit van een professionele droogkap.
Alleen het statief om de droogkap in hoogte stellen zit muurvast.
Van alles geprobeerd maar geen beweging in te krijgen.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.

Picture for question
een jaar geleden
in: Haar
1.1K

Antwoorden (2)

Het lijkt mij dat hier een waterpomptang het juiste gereedschap is. Gebruik tevens een stuk rubber (o.i.d.) om beschadiging te voorkomen en gelijk wat meer grip te verkrijgen.
Als de wartel los is, eerst de beide delen uit elkaar bewegen. Pas daarna, als alles weer los is, e.e.a. (gematigd) weer vastzetten.
een jaar geleden
Heb je het al geprobeerd met rubberen vaatwashandschoenen? Soms zijn die best lekker stroef.
Een andere mogelijkheid is een stukje rubberen antislipmat gebruiken om meer grip op die wartel te krijgen.

Als dat allemaal niet werkt (je hebt namelijk niet verteld wat je al geprobeerd hebt) heb ik nog een tip. Ik heb laatst een nieuw soort dubbelzijdig kleefband meegepakt bij de bouwmarkt. En dat heb ik ook al ergens voor gebruikt, met opvallend succes.
Daarom denk ik dat je voor het (begrijp ik uit de foto) ooit veel te vast aangedraaide droogkapstatief beter zo’n rolletje nano tape kunt kopen. Als je dat rond de wartel aanbrengt en de beschermlaag van het plakband verwijdert, dan heb je met een paar stevige handen (eventueel die van een hulpvaardige buur) een werkelijk onwaarschijnlijk goede grip op het anders te gladde plastic. Zonder dat je daarna voorgoed aan dat statief vastzit! En je kunt dat tape ook weer lostrekken; juist de weerstand tegen afschuiven is opvallend goed (en dat is wat jij nodig hebt).
Het kan gebeuren dat de onderste buis van het statief gaat meedraaien, maar ook die kun je met dit spul veel beter vasthouden dan met losse handen.
Maak de wartel vooraf even met een sopje vetvrij, want op een niet helemaal schoon oppervlak hecht de nano tape minder goed dan op echt schoon plastic. Dat zie je ook in de filmpjes.
Zie een demonstratiefilmpje op YouTube: https://youtu.be/9RFbNQq97VU
En nog een: https://youtu.be/GikgMvLx9ac
En uit het land van de onbegrensde mogelijkheden: https://youtu.be/gnbWfojy6rs
een jaar geleden