19 jaar en 5 grijze haren. Is dit normaal?

Is grijs haar bij een 19 jarige normaal? Moet ik naar de huisarts?

Toegevoegd na 7 minuten:
Grijs haar op 19 jaar is we heeel erg jong. Kan dit meer worden? Ben bang

Toegevoegd na 7 minuten:
Grijs haar op 19 jaar is we heeel erg jong. Kan dit meer worden? Ben bang

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Haar
23.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Valt mee hoor heb ze jonger gehoord en meegemaakt.
Geen geintje ik ken iemand die als kleuter al een plekje grijze haren had.
Echt geen zorgen maken!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verf je je haren? En zoja hoevaak
Ivana
11 jaar geleden
Er is een gezegde: Gekken grijzen niet. Het beste bewijs dus dat je niet gek bent. ;))

Het beste antwoord

Ik zou me pas zorgen gaan maken als je er echt heel veel meer gaat krijgen. Zelf had ik als 12-jarige ook af en toe een grijze haar. Die trok ik uit, en de 30 naderend heb ik nog steeds geen grijze haren hoor. Een aantal vriendinnen van me hadden dit ook, en zijn eveneens niet grijs. Als het er dus af en toe één is, of twee of vijf, lijkt me dat geen reden tot zorg. Als je er binnen een half jaar meer dan 10 tegelijk ziet, kan het zijn dat je vroeg grijs aan het worden bent. Daar is trouwens zo goed als niets aan te doen, behalve het verven van je haar. Naar de huisarts gaan heeft dus geen meerwaarde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje !!

Andere antwoorden (4)

Nee hoor, hoef je niet mee naar de huisarts, Ik had mijn eerste grijze haren ook al heel vroeg (als ik nu op oude foto's kijk zie ik dat het wel meeviel, hier en daar een plukje. Op het moment zelf lijkt het altijd erger.
Je kunt beslissen om te verven, maar trek die 5 er gewoon uit als ze je in de weg zitten, maar verder zal het niemand opvallen
11 jaar geleden
Ik was 16 en had al grijze haren
Nu 16 jaar later ben ik voor de helft grijs.

Niets aan de hand, het is genetisch bepaald. Gewoon lekker verfen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan véél oorzaken voor het voortijdig grijs worden van het haar. Ziekte, stress, arme voeding/vitamine-
en mineraaltekort en sommige medische behandelingen kunnen állen verantwoordelijk zijn voor het grijs worden
van het haar. Het kan óók gewoon in de genen zitten dat je haar op precies dit tijdstip in je leven grijs wordt. Als je
denkt dat er een kans bestaat dat het niet erfelijk is, zou je bést overwegen om naar je dokter of dermatoloog te
gaan en met hem bespreken wat de mogelijke oorzaken van jouw grijze haren zouden kunnen zijn. Als je niet aan
een medisch probleem of een voedingsprobleem denkt, dan is je béste toevlucht een haarkleuring.
Je kunt bijvoorbeeld Just for men of Just for Women nemen, dit zijn haarkleuringen die alleen de grijze haren aanpakken, grijs haar is makkelijk te verbergen, maak je dus niet bang voor een paar grijze haren meer of minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De leeftijd waarop je grijs haar begint te krijgen is grotendeels genetisch bepaald. Dit is iets waar je helaas niets aan kunt doen.

Het is ook niet iets wat abnormaal is; er zijn genoeg mensen die wat grijze haren beginnen te krijgen op jongvolwassen leeftijd. Die zijn er vaak in eerste instantie ook niet blij mee, maar ze moeten wel accepteren dat zij bij die groep mensen horen bij wie het grijs worden van haar wat eerder is begonnen dan bij de meesten.

Ikzelf ben daar trouwens ook een van. Ik ben 18 en ik heb ook al enkele grijze haren ontdekt.

Maar wees niet al te getreurd! Je zult altijd de mogelijkheid hebben om te verven zodra het begint op te vallen.