Hoe onderhouden de gemiddelde mensen hun haren nou kappers dicht zijn?

4 jaar geleden
in: Haar
2.5K
LeonardN
4 jaar geleden
Wat zijn "gemiddelde mensen"?
Ivana
4 jaar geleden
Het groeit gewoon door. Als je een goede kapper hebt, blijft het haar heel lang in model. Je krijgt na verloop van tijd een nieuwe 'look'. Het krult nu in mijn nek en er zit een slag in, die anders de kans niet kreeg. Ik ben nog steeds tevreden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat is onderhouden? Wij knippen thuis alleen de puntjes bij en dat gaat prima.
paulus811
4 jaar geleden
Ik merk dat vrijwel alle tondeuses zijn uitverkocht, ook de duurdere exemplaren van rond de 100 euro. Mijn vrees voor de kappersbranche is dat als het eenmaal goed lukt om je eigen haar te onderhouden door bijvoorbeeld de echtgenoot, men niet meer terugkomt bij de kapper. In mijn geval betaalde ik 29 euro voor een (heren)knipbeurt. Met de investering van 100 euro voor een tondeuse en nog eens een paar tientjes voor een goede schaar en handige echtgenote (die ooit de kappersschool heeft gedaan) zit ik ook op dat spoor. Daar komt nog bij dat de koffie thuis ook beter is dan bij de kapper....
popeye
4 jaar geleden
@paulus811 wanneer de kappers weer open gaan, zullen er veel mensen zijn die geen zin/tijd hebben om zelf hun hare te fasoeneren. Bij kapper is het resultaat wellich beter dan dat je het zelf zou doen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mijn vrouw gebruikt bij mij de tondeuse, andersom durf ik dat niet, zonde van haar krullen.
paulus811
4 jaar geleden
@popeye, het resultaat bij de kapper is ongetwijfeld beter, maar ik vind het prima zo. Ben de ijdelheid voorbij. Maar in mijn zoektocht naar een goede tondeuse merkte ik wel dat ze vrijwel overal uitverkocht zijn. Stond gisteren ook in de krant, samen met frituurpannen.

Antwoorden (1)

Mensen knippen zelf hun haar. Kinderen worden door de moeder/vader geknipt en gezinsleden zullen elkaar wel knippen.
Sommigen houden de deur wel open voor hun dochter/zoon die kapper is,
Zelf je haar knippen moet niet moeilijk zijn bv coupe langhaar https://www.trouw.nl/binnenland/kappers-dicht-zo-knip-je-zelf-je-haar~b13a910e8/

Volgende link is een video van een ervaren kapster over kort/lang haar/pony knippen en nat of droog knippen. https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/tips-and-tricks-om-thuis-zelf-je-haar-te-knippen-of-dat-van-je-huisgenoot

Conclusie: Kort haar is moeilijker dan lang haar. Met een tondeuse kan een man zichzelf knippen. Voor een kort kapsel bij dames is het lastiger knippen zelf.
Een troost: het groeit altijd weer aan :P
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je niet probeert of het mislukt heb je Coupe Hopeloos of Coupe Corona, hoorde ik al.