Is olijfolie om te bakken ook goed voor je haar?

Olijfolie schijnt goed te zijn voor onder andere droog haar, geldt dit ook voor olijfolie die normaal wordt gebruikt om te bakken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
2.3K
Griffin
3 jaar geleden
https://www.esthetichealth.nl/olijfolie-in-je-haar#:~:text=Olijfolie%20bevat%20veel%20vetzuren%20die,je%20haren%20zelf%20te%20verbeteren.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
deden de romeinen dit niet vroeger ? ik weet wel dat ze zichzelf daarmee wasten

Het beste antwoord

Ja, olijfolie en meerdere plantaardige oliën zijn goed voor je haar. Je kunt er mee bakken en braden en ze worden ook puur gebruikt in het haar en in shampoos. Olijfolie is een van de betere plantaardige oliën, ook in verband met de vitamines (D en E0 die het bevat en stoffen als niacine.
Olijfolie heeft een olieachtige textuur en een grote hoeveelheid aan essentiële voedingsstoffen. Hierdoor werkt het als een goede natuurlijke conditioner die de uitstraling van je haren verbetert. Het toepassen ervan helpt om je haren te ontwarren. En als extraatje laat het je haar er glanzend en gezond uitzien.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Beter van niet. Als je olijfolie wilt gaan gebruiken, zorg dan dat je de 'extra vierge' variant neemt. Want die is het minst bewerkt en bevat daarom de meest voedende eigenschappen voor je haar.
3 jaar geleden
jazeker, het is best goed voor droog haar. werkt ook goed voor mij