Hoe maak je een vetkuif?

Ik heb bruin dik haar en heb in huis vet gel en nog meer hoe kan ik het best een vetkuif maken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
3.5K

Antwoorden (3)

vaseline en bijenwas
Gewoon bij een barbier langs gaan
Toegevoegd op 04 januari 2019 21:12: tekst
5 jaar geleden
ik gebruik coconolie dat werkt goed bij mijn haar . Maar bij sommige haartypes pakt het weer anders uit .
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Oorspronkelijk werd een vetkuif bij de nozems in de fifties tot stand gebracht met brillantine....dit is nog steeds te koop bij winkels zoals het Kruidvat of bij sommige kappers.
Tegenwoordig kan je ook een goede kuif maken met een föhn, ronde borstel, zoutspray of een ander 'volume'product- verstevigingsmousse, wax en haarspray.
Je krijgt zo een mooie volle ronde kuif die dan echter niet zo vet is dat hij glanst en glimt zoals bij de nozems vroeger. Vandaar de naam 'brillantine' toentertijd, die een echte vetglans gaf aan het haar.

Zoutspray is overigens best prijzig, maar je kunt het ook zelf maken door water met zeezout te mengen in een verhouding van 2 eenheden zout op 1 eenheid water met evtl. wat druppeltjes olie zoals bijv. vit.E druppels, dit hoeft echter niet perse.
Doe het in een leeg schoon sprayflesje of in een plantenspuit. Zoutspray maakt je haar minder glad maar iets ruwer en geeft meteen meer volume.
Heb je nu erg dik haar, dan kan je de kapper het beter iets laten uitdunnen, anders zakt de kuif door het gewicht al snel weer in.

Maak je haar iets vochtig en spray de zoutspray hierin. Föhn je haar dan naar achteren waar de ronde borstel ervoor zorgt dat je een soort 'bolling' krijgt. Met de wax aan je vingers, rol je nu de punten van je haar en die smeer je aan de zijkanten naar achteren. Houd het luchtig en smeer er niet teveel in...daarom is het wel belangrijk dat je ook een goed product gebruikt om er langer plezier van te hebben. Je kunt ook een beetje harde wax eerst goed door je handen smeren en die door je haren halen.
Zit de kuif naar je zin, dan spuit je er wat haarspray in...spray in het rond en vergeet de achterkant en de aanhechting van het haar aan de voorkant niet. Dan blijf je er vanaf!