Wat is een toner?

K heb vandaag naar de kapper geweest .. k ben het beu om , om de drie weken bij de kapper te zitten voor het bijkleuren van mijn uitgroei , ik ben al heel grijs .... dus heeft de kapster bij mij vandaag de helft van mijn haar ontkleurt . Nu heeft ze daar ne grijze toner opgezegd ... en op het einde van de rit zegt ze me doodleuk , dat was je er gewoon uit ? De bedoeling was dat ik minder naar de kapper moet gaan en dat mijn haar egaal grijs zou zijn ..... Na de onkleuring zag ik geel ..... wat is zo een toner dus gewoon ne kleurshampoo die je uitwast ? En wat moet ik doen ? Dat allemaal uitwassen en op zoek naar een kapper die op mijn onkleurde lokken een grijze kleur zet hetzelfde als mijne uitgroei ?

3 jaar geleden
in: Haar
4.1K

Antwoorden (2)

Een toner is een kleurstof om iets "bij te kleuren". Over het algemeen wordt het woord toner gebruik voor het grafietpoeder van laserprinters en kopieerapparaten (zwart dus), maar het blijft een algemene benaming.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Even een informatief stukje.
Jij hebt grijs haar dat geverfd werd met een permanente kleuring. De grijze uitgroei liet je om de paar weken bijwerken met dezelfde permanente kleuring bij de kapper.
Daar heb je geen zin meer in.
Dan zijn er drie opties:
Al het geverfde haar afknippen en met (voorlopig) een kort grijs kapsel door het leven gaan.
Of je laat de uitgroei uitgroeien, waardoor de uitgroei steeds meer opvalt. Dan loop je dus met twee verschillende kleuren stroken in het haar.
Of (en dat heeft de kapper helemaal goed gedaan) je laat overal lichte plukken zetten.

De laatste optie is bij jou uitgevoerd.
Dat betekent voorlopig nog geregeld naar de kapper gaan, maar in de loop van de tijd wordt dat minder.

Wat is nu gedaan?
De kapper heeft de helft van het haar ontkleurd. Dat wordt altijd geel. Door er een toner op te zetten, wordt het geel geneutraliseerd tot een meer blonde kleur.
Omdat het haar nu bestaat uit de oude verf en de blonde plukken, valt grijs niet zo op.
Voorlopig moet je nog geregeld naar de kapper. Deze zal steeds meer haar ontkleuren en het geel opfrissen met een toner.
Tijdens dit proces merk je dat het haar steeds minder geel wordt, het grijs steeds natuurlijker erdoor valt en de oude kleuring verdwijnt.
Dan stap je over op zilvershampoo.

Je stapsgewijs laten vergrijzen is gelukt, zonder alles af te knippen of maanden met een opvallende uitgroei te lopen.

O Ja, de ontkleurde plukken grijs laten verven lukt niet. Vergelijk dat met mensen die het haar bijv blauw verven. Grijs hecht niet permanent op ontkleurd haar (net als blauw) en spoel je er ook uit.

Even nog een paar maanden geregeld naar de kapper en je bent verlost!

Vraag eventueel aan je kapper of het een optie is om nu al zilvershampoo te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
doralien
3 jaar geleden
@elder161 dank voor je antwoordje !
@simonsdochter, heel hartelijk dank voor je zeer duidelijk uitleg . Dan weet k nu waar ik aan toe ben. Ze zeiden me dat k maar om de drie maanden naar de kapper moest..... thx
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Graag gedaan. Bel anders even of zilverspoeling al een goede shampoo is om bijvoorbeeld twee keer per week te gebruiken. Over een paar maanden heb je de overgang gehad naar een mooie grijze kleur! Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
O ja, sommigen laten dan bewust donkere plukken er inzetten. Maar je merkt vanzelf hoe het straks bij jou uitziet. Op naar mooi grijs ;-))))