Hoe kan ik mijn haaruitval verminderen?

Ik heb het idee dat mijn haar steeds meer uitvalt. Als ik het vergelijk met 2 maanden geleden zijn de plukken haar groter. Ook merk ik dat het iets dunner wordt terwijl ik altijd een mooie volle coupe heb gehad. Van alles al geprobeerd minder vaak wassen, andere milde shampoo, advies bij kapper met goede shampoo. Het helpt niet. Kan dit ook de leeftijd zijn ben 40? Hoe kan ik dit stoppen of zorgen dat de haaruitval minder wordt?

5 jaar geleden
in: Haar
3.3K
Ritsuka
5 jaar geleden
een bezoekje aan de huisarts lijkt mij handig, die kan samen met jou kijken wat de oorzaak is van je haaruitval.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het zou me niets verbazen als dit te maken heeft met hormonen (oestrogeen), zo rond de overgang is het vrij normaal dat het haar dunner wordt en bij sommige vrouwen zelfs gedeeltelijk uitvalt, dat dit begint rond je 40ste is ook niet vreemd. Een bezoekje aan je huisarts is zeker op zijn plaats als je je zorgen maakt, of als er kale plekken ontstaan, om tot deze of een andere diagnose te komen en een eventueel behandelplan op te starten.
Amadea
5 jaar geleden
Sommige medicijnen kunnen er óók de oorzaak van zijn. Op vakantie in Azië had ik last van haaruitval door het slikken van antimalariapillen. Na de vakantie moest je daar zelfs nog enige tijd mee doorgaan. Toen het eindelijk niet meer nodig was stopte de haaruitval ook meteen.
Zonnebloem1977
5 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp toch eens naar de huisarts. Oei! Ik schrik nogal van de mogelijkheid tot kaler plekken! Hmmmm toch maar snel een afspraak maken maar.

Antwoorden (3)

Van salie wordt aangenomen dat het de dichtheid van het haar vergroot, terwijl rozemarijn de haargroei zou kunnen stimuleren. Je kunt beide kruiden bij het koken gebruiken. Gebruik ze wekelijks en koop als dat mogelijk is verse in plaats van gedroogde rozemarijn.Evenwichtige voeding zal ook helpen bij het voorkomen van haarverlies.
Je kunt ook rozemarijn mengen met amandelolie. Breng het mengsel rechtstreeks aan op je hoofdhuid, op de kale plekken.
De toepassing van uiensap op de hoofdhuid is effectief gebleken bij het behandelen van fragmentarische haaruitval. Gebleken is dat de zwavel in de uien de collageenproductie vergroot en helpt bij de haargroei.Onderzoekers denken dat de flavonoïden in ui ontstekingsremmende eigenschappen hebben. Hoewel je uiensap in de winkel kunt kopen, kun je het ook zelf maken, als volgt:
Hak een ui in fijne stukjes.
Pers het spa uit met je hand of een sapmachine.
Breng het sap aan op de hoofdhuid en laat het ongeveer 15 minuten zitten.
Was je haar voorzichtig.
Herhaal dit twee tot drie keer per week.
Neem een capsaïcine-supplement. Volgens een studie in Growth Hormone & IGF Research blijkt dat capsaïcine, de stof in pepers die verantwoordelijk is voor de scherpte ervan, een groeifactor stimuleerde die verband houdt met haargroei. Proefpersonen namen een supplement van 6 mg daags gedurende vijf maanden. Praat met je arts over het opnemen van het supplement in je dieet.
5 jaar geleden
Castorolie werkt perfect! natuurlijk product en zo te kopen in de drogisterij. mijn wenkrbrauwen ,wipers en haarlijn zijn er zichtbaar voller door geworden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hier zijn enkele huismiddeltjes die je kunt proberen als je droog, beschadigd haar hebt. Deze hydrateren en hydrateren het haar voor maximale stuit, glans en gezondheid.

1. Boter - Boter op de haarlengte masseren, dek af met douche-dop gedurende 30 minuten en spoel. Follow-up met milde shampoo voor een glanzende glans.

2. Thee - Een theespoeling kan glans toevoegen aan dof haar en de haarkleur verbeteren. Antioxidanten in thee maken het haar gezonder. Spoel het haar gewoon na gebruik met vers gezette thee na je gewone shampoo.

3. Ei - Ei-eiwit is geweldig voor de gezondheid van het haar. Meng eierdooier eenvoudig met olijfolie en creëer een voedend haarmasker.

4. Apple Cider Vinegar - Apple ciderazijn doet wonderen voor haar en huid. Meng gewoon ACV in olijfolie en masseer in je hoofdhuid en haar. Shampoo na 30 minuten en je krijgt glanzend, gezond, stuiterend haar,

Het herstellen van de gezondheid van het haar is helemaal niet gecompliceerd. Neem gewoon een paar goede gewoonten aan en je haar zal je voor altijd bedanken.