Wax is over het algemeen wat vetter dan gel. Wax of Aquawax bevat naast een waterig deel ook een vetdeel. De emulsie die ervan is gemaakt wordt stabiel gehouden door een emulgator. Als je gel in je haar doet dan droogt dit na verloop van tijd op en wordt je haar hard. Wax wordt eigenlijk niet hard, het blijft een beetje vettig en gaat ook niet zo snel uit je haar. Van gel doe je een grotere hoeveelheid in je haar dan wax. Daarom zijn gelpotten ook eigenlijk altijd groter dan waxpotjes.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik snap wat je bedoelt maar je hebt ook de zogenaamde gelwax is dit dat een combi tussen gel en wax ofzo ? Zijn tegen woordig zoveel producten
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je legt het verschil tussen de eigenschappen van wax en gel goed uit, maar de vraag is: Wat is het verschil tussen aquawax en gelwax? Aquawax is op waterbasis en niet op oliebasis zoals de ouderwetse waxen, dit geeft als voordeel dat het makkelijk te verwijderen valt, maar toch de voordelen van een wax heeft, zoals bijvoorbeeld, dat je je haar de hele dag kunt modelleren zonder dat je het product opnieuw aan hoeft te brengen en het wordt niet hard zoals gel. Gelwax heeft deze voordelen ook, ook hiermee kun je je haar de hele dag modelleren zonder het product opnieuw aan te hoeven brengen en wordt ook niet hard, gelwax is aan te brengen op zowel droog, als nat/vochtig haar. Beide producten laten geen resten achter in het haar, zoals bij gel vaak wel het geval is (witte schilfertjes). Veel verschil tussen beide producten is er dus niet, wat betreft gebruik en resultaat, al kan de glans per merk wel wat verschillen. Het is dus uitproberen welk product van welk merk jou bevalt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg crea ik begrijp hier uit dat het dus allebij gewoon wax is en het enige voordeel van gelwax is dat het ook op nat haar kan ?