Veranderd de haarkleur door zonlicht?

Hallo mensen.
Ik heb eigenlijk nooit geweten wat voor haarkleur ik had. Mijn ouders zeiden altijd donkerbruin en mijn vriendinnen zwart. Maar als er zonlicht op mijn haren schijnt zie je wel heel duidelijk bruin haar, maar in het normale daglicht is het net als zwart. Op foto 1 zie je mijn haar in zonlicht en op foto 2 in het normale daglicht. Wat is nou mijn haarkleur en veranderd dat door de zon? Zwart, bruin, donkerbruin, lichtbruin, ik raak door de war.

Toegevoegd na 5 minuten:
Owja en op foto 3 zie je mijn haar als het echt heel donker is. Trouwens let niet op mijn haar, het is heel ongezond en dood, ik ga binnenkort naar de kapper. :P

Toegevoegd na 5 minuten:
Owja en op foto 3 zie je mijn haar als het echt heel donker is. Trouwens let niet op mijn haar, het is heel ongezond en dood, ik ga binnenkort naar de kapper. :P

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
8.2K

Antwoorden (3)

Jouw haarkleur is donkerbruin, jouw ouders hebben gelijk. Door lichtval kan het tijdelijk anders eruit zien, dat merk je vooral door zonlicht en door gekleurd kunstmatig licht. Maar dat verandert niet de werkelijke kleur van jouw haar.

Mijn eigen haar wordt in de zomer altijd wel een paar tinten lichter blond, en dat komt door zonneschijn. Maar ik blijf gewoon blond haar hebben.
7 jaar geleden
ik zie op alle foto's donkerbruin haar. het echte "zwarte" haar heeft een veeleer blauwe schijn dan een bruine. In het Duits heet die kleur "Schwarzbraun", dus zwartbruin.

Toegevoegd na 3 minuten:
kleuren hebben alles te maken met licht, maar je haarkleur verandert natuurlijk niet door het zonlicht. Licht brengt gewoon kleur naar voren. (op lange termijn, dus als je vaak in de zon loopt, kan je haarkleur wel lichter worden tijdelijk. maar als het dan terug groeit heb je je oorspronkelijke kleur terug. dus mogelijk heb je in de zomer iets "bruiner" haar dan in de winter?)
7 jaar geleden
Zwart haar bestaat niet. Haar kan nameijk niet zwart zijn, het kan alleen heel erg donkerbruin zijn. Je haar kan dus zwart lijken, maar je hebt eigenlijk donkerbruin haar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
De meest voorkomende haarkleur in de wereld is zwart. Ra ra ra hoe kan het dan dat zwart haar niet zou bestaan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja dat klopt. Het wordt alleen voor het gemak zwart genoemd omdat het hierop lijkt, maar het is toch echt donkerbruin.