Ik wil als man mijn haar verver zonder dat dit opvalt, hoe pak ik dit aan?

Ik wil mijn haar een donkere tint geven. Gewoon om iets nieuws te proberen. Ik wil natuurlijk niet mijn haar zo verven dat je het vanaf veraf al ziet dat het geverfd is. Hoe kan ik dit het best aanpakken? En in welke richting qua kleur moet ik gaan zoeken? (Zie foto haarkleur nu)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
1.9K
Castle
5 jaar geleden
Als het niet opvalt wat heb je er dan aan?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Castle Het gaat om de term niet zien dat het geverfd is voor mensen die mijn oude haar kleur niet gezien hebben. Er is een verschil tussen zwart haar wit maken of blond haar donker blond als voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
verven* gewoon dezelfde kleur
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kies niet voor een kleuring die voor 100% dekt, je natuurlijke kleur bestaat uit meerdere kleuren, kies je voor een verf die voor 100% dekt, dan ziet dat er onnatuurlijk uit.
Gezien je deze vraag stelt, heb je weinig kleurkennis, daarom is het verstandig je haar de eerste keer te laten kleuren door de kapper, of als je het toch zelf wil doen je te laten adviseren in een kapperswinkel (in iedere grotere plaats te vinden). Je kunt je daar laten adviseren over kleur en product, maar ook over het gebruik. Behalve dat je een donkerdere kleur wilt, moet de kleur ook bij je huid passen, zonder kleurkennis wordt dat heel moeilijk en is de kans zeer aanwezig dat je de verkeerde kleurkeuze maakt. Doe voor het kleuren altijd een allergietest zoals in de gebruiksaanwijzing aangegeven.

Antwoorden (1)

Misschien beginnen met een product van de drogist? Daar hebben ze vaak verschillende kleuren. Kies er eentje die al op je huidige kleur lijkt, maar dan net iets donkerder.