Is het mogelijk om je haar volledig te bleken zonder dat het teveel beschadigd?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
2K

Het beste antwoord

Nee, dat is niet mogelijk, als je je haar volledig wilt bleken, moeten de haarschubben (soort dakpannetjes om je haar heen) volledig open worden gezet, om het bleekmiddel je haar binnen te laten, vervolgens moet dat bleekmiddel hard aan het werk, om alle kleur uit je haar te halen, als dat gelukt is, komt de klus om al de haarschubben weer op zijn plek te leggen, wat meestal niet geheel lukt. Je kunt je voorstellen dat dat nogal een ingreep is op je haar, hoe je haar er na deze klus uitziet is niet te voorspellen.
Als je geluk hebt is de enige schade, een bos droog haar, maar als je pech hebt, is je haar behalve droog en beschadigd, ook veranderd van structuur. Behalve de genoemde schade, kan het ook schade aanbrengen aan je zelfvertrouwen, want is de kleur wel geworden wat je ervan verwachtte? Staat het ontkleurde haar je wel, of moet je er toch een kleurtje overheen zetten en welke kleur en welk product moet je dan kiezen? Krijg je je haar nog wel zo in model als je gewend was?
Nog een puntje waar je over na moet denken, krijg je dit ontkleuren zelf wel voor elkaar? Ontkleuren is moeilijker dan het lijkt, want hoelang moet het product inwerken, hoe krijg je de juiste mengverhouding en hoeveel kleur moet er uit je haar? Wees verstandig, ga naar een kapper met verstand van (ont)kleuren, vraag daar of een lichte kleur je staat en welke kleur(en) je staat, want dat is iets wat vaak mis gaat als je het zelf doet. Ook kan een kapper aan je haar zien of het geschikt is om deze ingreep te ondergaan, een goede kapper raadt het je af als je haar in slechte conditie is en/of als je een verkeerde kleurkeuze maakt. Vraag ook naar het prijskaartje, schrik niet, dat is niet laag. Als je de kapper vertrouwt na het stellen van je vragen, laat deze je haar dan ontkleuren en eventueel kleuren, een kapper kan tussentijds ingrijpen als er iets mis dreigt te gaan, wat je zelf niet kunt. Ook bij een goede kapper heb je garantie, durf gerust terug te gaan als je kapsel je niet bevalt, om het (meestal kosteloos te laten herstellen.