Welke kapsel zorgt ervoor dat mijn kin kleiner lijkt (minder puntig en opvallend)?

Ik heb momenteel lang, bruin krullend haar dat dun van zichzelf is. Het ziet er helaas niet gezond uit en ik zit te denken om een korter kapsel te nemen. Nu heb ik een redelijk spitse kin die ik graag minder laat opvallen en wat kleiner en vrouwelijk zou zien.

Welk kapsel past hierbij? Een boblijn op kinhoogte of juist niet? Een aflopende boblijn of juist niet?
Iemand een gouden tip?
De kapsters weten hier meestal weinig van...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Haar
1.2K

Antwoorden (2)

Géén middenscheiding, maar op zij of asymmetrisch. Géén recht naar beneden vallend model, maar golvend of krullend. Boblijn in pagestijl is daarom niet geschikt. Je moet zorgen voor volume, zowel op het hoofd als aan de zijkanten.
10 jaar geleden
Ik denk eigenlijk dat je toch beter je lange haar kan houden. Als je korter, en dus minder haar hebt valt je gezicht meer op denk ik. Hoe voller en volumineuzer, zoals Amadea al zei, hoe beter. En ik denk ook dat een zijscheiding het beste is. Als je haar er niet gezond uit ziet zou ik daar eerder iets aan doen. Afknippen is een optie, maar goed verzorgen blijft het belangrijkste. Kappersproducten zijn misschien duur, maar je hebt er veel minder van nodig dus dan valt het reuze mee, en ze verzorgen je haar veel beter.