Is met natte haren slapen erg slecht?

Ik heb namelijk krullen, douche meestal s avonds en dan is het al te laat om ze aan de lucht te laten drogen, meestal ga ik dan met natte haren slapen .. Kan dit erg veel kwaad doen? Ik kan trouwens niet eerder douchen, ik ben altijd veel te druk met school en alles.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Haar
2.5K
Kimath
13 jaar geleden
ow, goeie vraag, ik ga ook vaak douchen vlak voor het slapen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe ik ook meestal. Ik heb sluik haar en als ik met natte haren ga slapen, dan krijg ik de volgende dag juist mooie, natuurlijk volume, zonder het haar kapot te fohnen of er van allerlei spul in te smeren waardoor het haar vet en zwaar wordt. Het lijkt me dus niet slecht, maar ik weet het niet zeker. Ben benieuwd wat de antwoorden zijn.....

Antwoorden (7)

Slecht is het zeker niet. Het is juist goed om je haar langzaam te laten drogen, zeker met krullen. Je krijgt daar de volgende dag mooi soepel haar van.
Je kunt er hooguit verkouden van worden omdat je hoofd afkoelt doordat je haar nat is.

Leg een handdoek op je kussen en zorg dat je haar goed handdoek droog is voordat je gaat slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom dat slecht is. Doe het ook wel eens. Enig probleem is alleen dat het s'morgens voor geen meter zit en niets mee te beginnen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor zou niet weten wat er slscht aan is, buiten het lastig in model brengen de volgende dag. maar misschien heb jij een makkelijk kapsel
Dat verkouden worden schijnt een fabeltje te zijn. zelfs van met natte haren buiten lopen, loop je geen verkoudheid op, dat doe je alleen als je genoeg virussen oppikt
13 jaar geleden
Ik doe het ook vaak maar ik heb niet zulk dik haar (of ik draai veel 's nachts) maar mijn haar is keurig droog als ik wakker wordt.

Iemand die lang en dik haar heeft en de hele nacht keurig op zijn rug slaapt loopt het risico dat de achterkant nog nat is als hij wakker wordt.

Verder zou ik wel een goede handdoek neerleggen want voor jou kan het geen kwaad maar je wilt ook niet dat je kussen gaat stinken (of erger, schimmelen) als het vaak en lang nat is
13 jaar geleden
Nee joh, dat kan helemaal geen kwaad.
Niet voor je haren maar misschien wordt je kussen er eerder vochtig van waardoor er schimmels in kunnen komen.
Leg daarom je kussen zo af en toe eens in het open raam en doe het soms eens in de wasmachine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook krullen en als ik het s avonds was doe ik een losse staart in gewoon al het haar bij elkaar in een staar boven op mijn hoofd heb je de volgende morgen hele mooie krullen dan dan hoef ik er bijna niets aan te doen even met mijn handen door mijn haar ( kam krullend haar alleen als het nat is anders gaat het zo fluizen) en klaar ik weet natuurlijk niet of je lang haar hebt maar probeer het maar eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, je kan het dan soms wel moeilijk kammen de voglende dag. Maar het is niet "slecht" en veel beter dan heet drogen vlak voordat je in je bed kruipt...