Klopt het dat mannen die al jarenlang een gemillimeterd kapsel hebben minder kans hebben op haaruitval vergeleken met mannen met langer haar?

Ik zelf ben 25 jaar en heb al sinds mijn 15de een gemillimeterde coupe. Als ik mezelf vergelijk met mijn broer en vrienden dan heb ik nog echt veel en dik haar. Mijn broer (28 jaar) heeft al zeer diepe inhammen en achter op zijn hoofd is het al aardig dun aan het worden. Dit heeft hij al sinds zijn 21ste. Mijn vader heeft ook inhammen en een kale plek achter op zijn hoofd. Eigenlijk zou ik nu dus ook minstens inhammen moeten hebben aangezien het in de familie zit (m'n ooms zijn ook al kaal). Maar ik vermoed dat dit word tegengehouden omdat ik al jaren een gemillimeterde coupe heb waardoor het haar er niet snel kan uitvallen en het dus niet snel aan het einde van zijn cyclus komt.

Als ik naar mijn vriendengroep kijk, dan hebben de jongens met hetzelfde kortgeschoren kapsel als mij ook nog dik haar zonder enige tekenen van kaalwording. De jongens met langer haar hebben echter al dun haar en inhammen.

Het kan dus zijn dat mijn kort geschoren kapsel het proces van kaal worden vertraagd. Of het is gewoon zo dat de mensen met langer haar eerder kaal worden door de wax en al die andere 'slechte' middelen die de hoofdhuid aantasten?

Wat denken jullie ervan? Ik ben benieuwd!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
6K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
je hebt er weinig aan dat je niet kaal wordt als je jezelf al vrijwel kaal scheert

Antwoorden (2)

Hoe korter het haar hoe sterkrede het verankert is in de hoofdhuid maar dit is niet het enigste als je kort gemillimeterd haar hebt gebruik je ook minder haar producten Gel wax hairspray en dergelijk doet het haar verstikken waardoor het steeds zwakker wordt ook is kammen erg slecht voor je haar wat je met kort haar dus ook minder of helemaal niet doet
dan is er tot slot nog de conditie van de hoofdhuis ook die factor speel een grote rol mensen met roos zullen meer last hebben van haar uitval dan mensen zonder roos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.
Het gebruik van haarprodukten is niet van invloed op de conditie van de haarzakjes en de haarwortels.
Haar is dood.

Goede voeding voor die haarwortels moet van binnen uit komen.
Normaal dagelijks voedsel bevat voldoende vitaminen, mineralen en andere voedingstoffen voor de haarwortels om gezond haar te produceren en te behouden. Als het lichaam de nodige voedingsstoffen uit het dagelijkse voedsel niet opneemt, krijgen de haarwortels niet genoeg voedingstoffen.

Dat zou een oorzaak voor dun haar kunnen zijn.
De belangrijkste oorzaak voor kaalheid is toch echt
erfelijkheid.
Jij hoeft niet perse die genen van je vader te hebben gekregen die jouw broer misschien wel heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Haaruitval is een natuurlijk proces. Bij gezonde mensen kan elke haar drie tot vijf jaar in de hoofdhuid blijven zitten. In deze periode blijft het haar groeien. Na deze tijd valt de haar uit en blijft het haarzakje ongeveer drie maanden zonder haar (rustfase). Dan komt er een nieuwe haar uit het haarzakje en herhaalt zich de cyclus van drie tot vijf jaar.

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/38/kaalheid.html