Hoe vaak moet je naar de kapper als je je haar lang laat groeien, om het toch gezond te houden??

Altijd als je tegen de kapper zegt dat je je haar lang wil laten groeien is het eerste wat ze roepen: ''ja maar dan moet je het wel om de 6 weken laten knippen om het gezond te houden en bla bla bla...''
Maar als je er vanuit gaat dat je haar ongeveer 1 cm per maand groeit, en je gaat elke 6 weken naar de kapper, dan knip je die 2 cm er toch gelijk weer af??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
10.7K

Antwoorden (5)

Er hoeft niet meteen 2 cm vanaf. Zolang jij netjes om de 4 a 6 weken naar de kapper gaat hoeven alleen de dode puntjes eraf. En juist omdat er zo'n korte tijd tussen zit blijft je haar gezond, het krijgt geen kans voor erge dode punten. Hoe vaker jij je haar laat knippen, hoe gezonder het lang wordt. Je ziet ook wel eens mensen lopen met super lang haar, terwijl dat eigenlijk al dood is vanaf haar schouders.. Is ook geen zicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dode punten, gespleten punten.. Dit word na een tijd alleen maar erger dus kan je ze beter optijd laten knippen.
mijn antwoord is: nooit.
De kapper haalt idd elke 6 weken een eind eraf en meestal nog teveel ook. Van alle langharigen die ik ken, is er niet een tevreden over dit fenomeen en ze klagen allemaal. Zelf zeg ik: eens in het halfjaar wat punten is goed genoeg. gebruik geen stylers geen fohn en geen dure zooi. Gewoon goedkope shampoo van het kruidvat is goed genoeg. En uitzondering wil ik maken wat de dure zooi betreft; bij de natuurkapper kun je haarbalsem kopen die echt weldadig is voor je haar. Daar gebruik ik eens per twee weken een beetje van in de punten. Voort de rest laat ik eens per twee maanden mijn haar in de henna doen, voor een euro bij de turkse toko. Dat laat ik de hele dag erin werken en spoel dat pas s avonds uit. Dit is alleen geschikt voor donker haar, tenzij je pippi langkous rood haar wilt hebben ;-) Maar zéér gezond!

Voor de langharigen in mijn vriendenkring sta ik altijd met de schaar klaar om hun haren te onderhouden. Je merkt nauwelijks dat er wat af is. Vraag iemand die je vertrouwt, haarlokken te draaien. De uitstekende punten knip je weg en dan aan de onderkant nog een plukje . zo ga je je hele hoofd langs en aan het einde laat je het een beetje recht knippen. Maar liefst iemand die er de tijd voor wilt nemen.

Tuurlijk zegt de kapper dat je om de zes weken terug moet komen, das goed voor zijn kassa en zijn portemonnee :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :) liefhebbers? :))
Ik wilde mijn haar ook lang laten groeien dus ik ging 9 maanden niet naar de kapper. Mn haar was echt dood, maar het groeide gewoon wel door. Met cremepjes, conditioners en verzorgende shampoo (silk therapie is aan te raden!!) zie je niks van het dode haar ;) als je haar iets langer dan de gewenste lengte is, dan moet je naar de kapper en laat je de dode puntjes knippen.
Dit was dus uit ervaring he ! Nu super mooi, lang en gezond haar =D binnen een jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat 6 weken verhaal is eigenlijk een geld ding voor mensen met langer haar. Heb je nu kort haar en je moet je model houden. Ja dan moet je om de 6 weken...
Maar laat je het groeien..... Ga dan als er echt geen model meer in zit of als de puntjes. Echt pluizig zijn.
Dit doe ik nu..( laat ook mn haar groeien) en dit jaar ben ik 2 keer geweest ga volgende week weer even weer in model voor de kerst...
Haar is voornamelijk toch dood, dus gewoon goed verzorgen. En gezond eten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn haar is 3 maanden gelden ook kort geknipt maar laat het ook groeien en waarneer ik zoiets heb van dooie droge punten laat ik er een klein stukje afknippen meestal zegt de kapper tegen mij dat het wel mee valt met de dooie punten.
Dus ga niet om de 6 weken naar de kapper sommige kapper willen er graag aan verdienen en smeren je van alles aan.