Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Glasplaat van keramisch fornuis is gebarsten. Repareren of nieuw fornuis, wat is voordeliger?

Een stom ongeluk: ik trek een kast open boven het aanrecht en er vallen 2 mokken om, ze rollen uit de kast: klabam op de kookplaat. Gevolg: grote ster en dwars doormidden gebarsten.
Het is een Indesit fornuis, net een jaar oud.
Wat is de beste oplossing: raparateur laten komen en nieuwe glasplaat laten inbouwen of een nieuw fornuis (400 euro)? Heeft iemand daar ervaring mee?
Omdat het zondag is kan ik de leverancier van het fornuis niet bereiken dus heb nog geen informatie daarover.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
23K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de reparatie: geen zware spullen meer in 't kastje boven 't fornuis zetten :).
Bij mij zit er gelukkig alleen een kastje met lichtgewicht kruidenpotjes boven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja is een idee, maar het is de enige kast waar het servies in kan... links boven naast het fornuis. Boven het fornuis is een afzuigkap en rechts een smal kastje... dat was het. Die beker heeft dus een rare draai gemaakt van linksboven naar het fornuis :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een vangnetje monteren? :)
(Of uitschuifbaar rekje/soort gaas, die open gaat als je 't kastje opentrekt.)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nieuwe erin, als je inductie zou hebben zou je de basrsten gewoon kunnen dichtlijmen, maar bij gewoon keramisch gaan de kit branden.
Wegdoen dus en een nieuwe kopen.
Het is mij trouwens ook al eens gebeurd, dat een wijn fles, die ik omgekeerd tegen de muur had gezet omviel en dat het glas daardoor brak. Maar dat was inductie en die is nu al weer jaren in gebruik bij een armere buurman.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met nieuwe er in bedoel je: een nieuwe plaat er in? of een nieuw fornuis? Ik kan echt niet meer koken op deze, hij is finaal doormidden dus durf dat niet aan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou vlinderr,dat word vandaag patat..:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb inmiddels een nieuw fornuis gekocht, de aanschaf en reparatie van de glasplaat was duurder dan een geheel nieuw fornuis.
tnx voor het antwoord.

Andere antwoorden (4)

Bij ons is ook een keramische fornuis kapot gegaan een paar jaar terug. Komen kijken wat er kapot is: 80 euro?! En conclusie: nieuwe onderdelen nodig: minstens 150 euro... + arbeidskosten + voorrijkosten... Dus nieuwe erin gegooid. Maar jouw plaat is een jaar oud, zou de garantie niet geldig moeten zijn, die van ons is standaard 2 jaar en die hebben we verlengd naar 5.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien kan je bellen en vragen hoeveel het ongeveer gaat kosten, want je weet wat er kapot is. Dus nieuwe glasplaat + arbeidskosten + voorrijkosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het goed is zit er nog garantie op je fornuis.ik zou de leverancier bellen wat t beste te doen.gebruik m in ieder geval nu niet.je weet maar nooit wat er gebeurd.en ik zou de kast met mokken n andere plaats geven i.g.m. nog eens zo`n ongelukje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staat iets over iemand die het zelf heeft gedaan:

http://www.klusidee.nl/Forum/about6932.html

plaat kost 520 euro :| woyo

http://kookplaatinductie.blogspot.com/2008/10/glazen-kookplaten-verzekerd.html bij de comments eronder staat ook wat

http://forum.fok.nl/topic/1109377 en die is van iemand die vraagt of je het via de verzekering kan laten gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tnx.... 520 euro!!!! wow, dan wordt het een heel nieuw fornuis denk ik als dat zo is...
Probeer het te claimen bij je verzekering. Vaak is meer mogelijk dan je denkt. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding