Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je zonnenbloemen ook binnen houden?

Ik wil graag zonnenbloemen planten en binnen houden, nu snap ik dat 4 meter hoog een beetje te is, maar ik las ook over anderhalve meter en zelfs over maar 40 cm hoge zonnenbloemen.

Wie kan mij hier meer uitleg over geven, over de mogelijkheden, de gevolgen en ook hoe ik aan de juiste zaadjes kom (niet alleen de plek, maar hoe noem ik dat dan)

Toegevoegd na 6 uur:
Inmiddels dus uitgevonden dat de kleinere schijnbaar voor binnen zonnenbloemen de choco sun versie is (helianthus choco sun)
Echter staat overal nagenoeg precies dezelfde informatie, en ik denk dat er vast wat meer over te vertellen is dan dat gene wat hieronder al staat vermeld.

Wie heeft er verstand van en kan mij meer over deze plant vertellen (krijgt het ding bijvoorbeeld ook zaadjes of moet je die elke keer kopen) hoe zit het met de aarde en is voeding nog noodzakelijk dat soort dingen.

15 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja, zonnebloemen kun je ook binnen houden. Choco Sun is een lage zonnebloem voor in de pot. Prachtige goudgele bloemen met donker hart. Mooie compacte plant met kleine, donkergroene bladeren. Mooi opgerichte bloemen, waarbij de vertakking er voor zorgt, dat er steeds nieuwe bloemen volgen. De oude uitgebloeide bloemen uiteraard wel tijdig weghalen. Kan ook in de tuin worden geplant en dan wordt de plant iets hoger (ca. 45 cm).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de kleine rassen kunt in in principe gewoon ook binnen laten groeien. Voor het raam. Zaadjes zijn te koop bij het betere tuincentrum.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
15 jaar geleden
De naam zonnebloem zegt het al, je bloemen houden van zon, dus zijn de meeste huiskamers veel te donker om deze planten te kunnen kweken, wel kan je ze in het voorjaar binnen voorzaaien en dan als kleine plant naar buiten.Zonnebloemen bestaan uit tientallen soorten en de pakjes zaad, zijn vanaf het voorjaar in een tuincentrun volop te koop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
sterredag
15 jaar geleden
Ik heb een kleine woonkamer, met een gigantisch raam erin, aan de zonnekant. dus vanaf begin middag tot eind middag zon op het raam en in mijn huis (prachtig trouwens met zonsondergang.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar dan hebben ze nog steeds maar een middag zon en licht van een kant, het zal je echt niet lukken, maar proberen kan je het altijd nog, toch?
sterredag
15 jaar geleden
Bij de volgende antwoorder staat er toch wel een prima voorbeeld, zijn echt binnen planten, die je ook in de tuin kan planten. Alleen dat lijkt een naam die hun ervoor bedacht hebben, die bloemen zullen vast dan ook wel weer een officiele naam hebben.
sterredag
15 jaar geleden
hmm lijkt erop dat dat idd de officele naam is trouwens, grappig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon proberen dan, maar ik denk dat mariejose een kant en klare zonnenbloem in pot heeft gekocht die al in bloei, of bijna in bloei staat, in dat geval is het een kamerplant, maar dat is heel wat anders dan uit een zaadje een plant kweken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heb even gekeken naar de site die ze gaf bij choco sun, er staat dat het een goed soort is om in pot te kweken, maar niet dat hij in huis groeit, maar bedoelt wordt, in pot op het terras buiten.
je kunt hem ook in de tuin planten dan wordt hij iets hoger, als je een plant niet in een pot kweekt maar in de tuin zet, dan worden ze altijd groter en hoger.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Planten kweken in potten is voor veel soorten moeilijk, als de voeding op raakt in de pot, of het water, kan de plant het niet even opzoeken, zoals in de tuin, je zult dus altijd voedsel en water moeten toevoegen, al naar gelang de grootte van de pot, de grootte van de planten, het aantal planten en de groei omstandigheden.
Even een weekje met vakantie gaan, zit er zonder verzorging, dus niet is.
De uitgebloeide bloemen kan je er af knippen, maar dan heb je geen zaden, dus moet je min, een bloem laten uitbloeien en hem er pas afknippen als het zaad rijp is, dit drogen en bewaren voor volgend jaar, de planten zelf gaan dood, omdat ze eenjarig zijn.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing