Waarschijnlijk wil de vraagsteller gewoon vragen of je op deze site dingen te huur mag aanbieden.

Toegevoegd na 42 seconden:
Alhoewel: voorhuur schijnt ook gewoon echt te bestaan:

"voorhuur, bepaalde som die als recognitiegeld door den erfpachter aan den z.g. blooten eigenaar betaald moet worden bij elke erfpachtoverdracht. || Schepenen ... condemneren den verwerer deysschers te betaelen, alle de verlopen renten, mitsgaeders twee voorhuyren, als in questie, Kenningboek van Leiden 192 [1567]."

http://home.kpn.nl/wortelei/woordenboek/voorhuur.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
recognitiegeld re - cog` ni - tie - geld
[-(t)sie-]
het -woord
recognitiegelden
bedrag dat de erfpachter aan de grondeigenaar betaalt als erkenning van diens eigendomsrechten

Andere antwoorden (2)

Het lijkt wel een soort van borg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik mij in 1974 te 's-Gravenhage (tegenwoordig Den Haag) ging vestigen moest ik Fl.300,00 voorhuur als borg betalen aan de woningbouwvereniging. Dit bedrag heb ik na vertrek uit deze woning teruggekregen. De intentie van dit voorhuurbedrag was dat de eventuele schade welke ik aan het huurhuis zou kunnen veroorzaken, bij teruggave hierop in mindering zou kunnen worden gebracht.