Wat moet ik doen met mijn centrale verwarming?

Ik heb een huurwoning en daarin een centrale verwarming. Sinds vandaag doet de centrale verwarming "raar", ik heb het altijd op 20,5 graden op de thermostaat in de woonkamer staan, maar op een of andere manier verwarmd het hier op naar graden en is de verwarming flink heet. Op de drukregeling staat 2 bar (die heb ik vanmiddag dan wel aangevuld, want hij was rond de 1,3 bar uit gekomen op een of andere manier.

Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wordt de radiator in de woonkamer wel warm?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien je radiators ontluchten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de radiators zijn gloeiend heet ;)

Het beste antwoord

Vermoedelijk is je thermostaat defect. Je zou als tijdelijke oplossing de helft van je radiatoren dicht kunnen draaienof iets te knijpen. Morgen een monteur bellen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Nelly3; Hij kan beter de verhuurder bellen, die hebben vaak conracten met monteurs, kosten voor verwarming zijn vaak voor de verhuurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij kan beter de verhuurder bellen, die hebben vaak conracten met monteurs, kosten voor verwarming zijn vaak voor de verhuurder.

Andere antwoorden (1)

Als het een combi ketel betreft kan de driewegklep defect zijn.
Als de ketel zijn warmwater op temperatuur moet houden heeft dit altijd voorrang op de centrale verwarming. Een boiler in een combiketel wordt nl. verwarmd door het cv water.Als de klep is blijven hangen op cv gooit hij hier dan alles in .De boiler blijft om warmte vragen maar krijgt niks, en de cv wordt behoorlijk warm.
Maar dan is je douche meestal ook niet zo warm.
In ieder geval de woningbouw vereniging bellen.