Waarom verkoop ik mijn huis niet?

Mijn woning staat al zo'n 3 maanden te koop bij een NVM makelaar ik Katwijk. Tot op heden hebben we geen enkele bezichtiging gehad. Ook hebben we op 9 Oktober meegedaan aan de landelijke NVM openhuizendag. Dit zonder resultaat.
We hebben een goed onderhouden appartement die we voor een scherpe prijs in de markt hebben gezet (6.000 euro lager dan de taxatiewaarde). Het is mij werkelijk een raadsel waarom er niemand mijn woning komt bezichtigen.
Heeft iemand dezelfde ervaring als ik?, Kan iemand mij vertellen waarom de huizenmarkt in het slop zit? Of heb je een goede tip voor mij? Ik hoor het heel graag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Het beste antwoord

35% van de nu te koop staande woningen staat al meer dan een jaar te koop.
Je moet echt wat beter op het nieuws letten. Alles wat er momenteel aan de hand is, zoals nieuwe regering, landelijke en wereld economie, angst voor banenverlies, bankarrogantie en huizenprijzen in de afgelopen jaren, speelt mee met de stagnatie op de huizenmarkt.

Kijk eens op Funda of er in jouw omgeving veel appartementen in dezelfde prijsklasse te koop staan. Zijn er in jouw omgeving veel bedrijven failliet, waardoor mensen zonder werk zijn komen te zitten. Is je wijk minder aantrekkelijk geworden door een nieuw bestemmingsplan. Is de bevolking in jouw wijk veranderd of is er een nieuwe weg aangelegd, die mogelijk geluidshinder veroorzaakt en appartementen in andere wijken aantrekkelijker zijn.

Alles telt mee, maar landelijk heb je na 3 maanden nog steeds niet te klagen. Zorg dat die éne kijker die dan wel komt, een vrolijk opgeruimd huis vindt. Je kunt verkoop ook zelf de nek omdraaien of animeren.

Veel geduld en laat de moed niet zakken. Blijf in contact met je NVM-makelaar, zodat ook in hun papieren jouw huis bovenaan blijft staan als het op aanprijzen aankomt.
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Er is momenteel een verschuiving bezig richting huren. Dat is nadelig.
Verder: let er bij een bezichting op dat alles netjes opgeruimd is, en dat er geen persoonlijke spullen (fotoframes e.d.) te zien zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Crisis misschien....? mensen zijn op dit moment zeer terughoudend als het gaat om huizen kopen.
Mijn huis heeft meer dan een jaar te koop gestaan en dan hebben we het over een een zeer gewild huis in een zeer gewilde buurt.
Als ik jou was zou ik me maar voorbereiden op een erg lange tijd wachten, jammer, maar het is nu niet anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volg je het nieuws niet? Er is een CRISIS en de huizenmarkt in het algemeen zit in het slop. Dat heeft niks met jouw huis in het bijzonder te maken. 3 Maanden is echt niet lang om een huis te verkopen. Tegenwoordig duurt het eerder een jaar dan een half jaar voor je je huis kwijt bent. Gemiddeld genomen. Google er maar eens op en dan zal je zien dat je geen uitzondering bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Triest maar waar. +
De huizenprijzen zijn de laatste tientallen jaren kunstmatig opgeschroefd. Mensen kregen hypotheken tot 6 maal hun jaarinkomen. Dat is teruggedraaid.
Daarmee gaan de huizenprijzen weer dalen.

Als je echt wilt verkopen, zal je nog verder met de prijs moeten zakken, dan zal het echt wel lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag je eerder af: Waarom wel?

Er staan enorm veel huizen te koop.
Een eventuele koper heeft keuze te over.

Wat maakt jouw huis zo bijzonder?

Heb je hier aan gedacht? Zet op de dag van bezichtiging een verse bos bloemen op tafel, dan voelt een kijker zich welkom. Hetzelfde gebeurt bij het ruiken van verse koffie of een vers gebakken brood (of cake). Haal persoonlijke spullen, zoals foto’s e.d. zo veel mogelijk weg. Het kan de koper afleiden van hun werkelijke doel.

Hier staan nog meer tips:
http://huisverkopen.biz/bezichtingen-tips.html

http://www.leerwiki.nl/Tips_voor_het_verkopen_van_je_huis

http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/9806-huis-verkopen-tips.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er komt niet eens iemand kijken, dus de vraagsteller kan wel tien bossen bloemen op tafel zetten; het zal niet helpen.
Less is more, omdat:
*Minder spullen in het huis laat het huis groter lijken;
*Mindere vraagprijs is meer kans op kopers.
Verder: Ga met je vraagprijs precies op de grens van twee Fundaprijscategoriën zitten, dan trek je kijkers van twee soorten zoekers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken je gevoel, wij hebben al een half jaar een prachtig zakelijk woon/werk pand te koop staan en doen ook mee met open huizen, en raad eens: ze KOMEN niet eens. Dan kun je verse taarten bakken en bloemen wegzetten tot je een ons weegt.

De combinatie crisis en onzekerheid over de hypotheekrente-aftrek heeft heel veel mensen in de wachtstand gezet. Er is hoop dat het weer aan gaat trekken nu we een nieuw kabinet hebben, dat niet aan de hypotheekrenteaftrek gaat morrelen. Ieder nadeel hep z'n voordeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PLUS!
Zoals bekend stagneert de huizenmarkt, na een kleine opleving, weer. Mijn huis stond ook lange tijd te koop.
Op het moment dat ik de prijs 15.000 euro liet zakken, aanvankelijk tegen de wil van de makelaar in, was het huis zo verkocht bijna zonder echt te moeten onderhandelen.
Het hangt van je financiële situatie af of je zoiets kan permitteren.