kunnen slakken ook op andere snelheden bewegen.

Wij als mensen kunnen lopen, rennen, sprinten. De meeste diersoorten kunnen dat ook.

Maar kan een slk ook lopen, rennen en sprinten. (op hun manier natuurlijk)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Ja daar is onderzoek naar gedaan, en er zijn verschillen! Een 'grazende' slak doet het normaal rustig aan. De 'flitsende' maakt 0,003 m/s. Dit is de wereldrecord-snelheid van de snelste slak ooit gemeten.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

de voortbeweging van de slak gebeurt door zijn slijm..
probeer maar eens zelf te rennen over een weg die vol ligt met slijm!
dus antwoord nee een slak kan niet rennen of lopen of sprinten ..
de uitspraak is niet voor niets " zo traag als een slak"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik heb ooit een slak die ik in de tuin vond over de schutting gegooiud. Die ging toen best hard voor een slak. En hij kon ook even vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
0,003 m/s wereldrecord-snelheid van de snelste slak ooit gemeten

De rest doet het op een slakkengang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De slak Sidney is de nieuwe wereldkampioen slakkenracen geworden. Hij legde in een tijd van 3 minuten en 41 seconden de raceafstand van 33 centimeter af. Daarbij haalde hij een topsnelheid van vijf meter per uur, meldden Britse media maandag. De wereldkampioenschappen werden afgelopen weekeinde gehouden in het Britse dorp Congham, in de buurt van Norwich. De tweehonderd deelnemende slakken werden in het midden van een cirkel geplaatst en moesten zo snel mogelijk de rand bereiken. De trotse eigenaresse van Sidney, Claire Lawrence [62], kreeg als trofee een zilveren beker gevuld met sla. Het wereldrecord staat sinds 1995 op naam van de slak Archie, die slechts 2 minuten nodig had om de cirkel te verlaten.