Waarom hebben veel Nederlandse toiletten zo'n gedeelte waar je boodschap op blijft liggen?

Ik heb gehoord dat vooral Nederland alleen zulke wc's heeft. Waarom valt het niet gelijk in het water, maar blijft het liggen totdat je de wc doortrekt?

Toegevoegd na 47 minuten:
En soms bij een te grote boodschap blijft het bij het doortrekken nog liggen...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Inderdaad typisch Nederlands. Ten opzichte van een diepspoeler heeft zo'n vlakspoeler een paar nadelen maar die wegen naar mijn mening niet op tegen de voordelen, met name voor de gezondheid: De ontlasting is zichtbaar, wat de 'producent' nuttige info kan verschaffen over de hoeveelheid ontlasting, de staat waarin het zich bevindt; stevig of een zachte brij, de kleur ervan. Volgens de medische wereld nuttige info. Het is u ongetwijfeld ook wel eens door de huisarts gevraagd: "hoe is uw ontlasting?". Die vraag is dus eenvoudig te beantwoorden.

Bronnen:
http://waaromsite.blogspot.com/2010/05/vla...

In aanvulling op Kees: het is ook wel fijn dat als je een grote boodschap doet, de drol niet direct in het water plonst en zo je kont bespat. Een 'te grote boodschap' blijft trouwens alleen liggen in een pot die niet goed schoon is en/of waar kalkaanslag op zit. Dan is het oppervlakte minder glad en glijdt de grote boodschap dus niet gemakkelijk door.

Kijk Nederland is een land van dienstverleners. Wij maken heel weinig. Dus ALS we dan een keer iets produceren willen we daar trots op kunnen zijn. Dan spoel je het dus niet gelijk door de plee! Amerikanen noemen onze pot daarom ook een display!

Het grote voordeel van zo'n toilet is als de dokter vraagt om een potje met ontlasting af te geven, je kunt er dan zo bij. Toen mijn kinderen nog klein waren kon ik ook aan de ontlasting die in de pot lag meteen zien of ze last van wormpjes hadden, dat komt veel voor bij kleine kinderen en je kunt dat direct aan de dokter een wormenkuurtje vragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100