Waar kan een goed wc ontstop middel kopen ?

Beste Leden,

Sinds 2 dagen in mijn wc ontstopt en ik zoek een sterk middeltje dat die verstopping oplost. Ik heb al bij AH gekeken, maar hier kon ik niet echt wat vinden.

Wie weet waar ik dit wel kan halen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
8K

Antwoorden (7)

hg ontstopper gewoon bij een doe het zelf zaak en soms ook bij een grote albert hein.
je kan ook eerst met chloor proberen succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
bij kruidvat verkopen ze ook producten van hg.
bij karwei ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ er is weer een minkukel actief
de HG duo ontstopper kun je kopen bij drogisterij, bouwmarkt en supermarkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ er is weer een minkukel actief
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt bamibal
Buiten eerder genoemde middeltjes is er ook een middel 'ontstoppingsveer'. Die kan je kopen / huren bij de bouwmaarkt. Het is een flexibele stalen veer welke je de leiding in 'draait' en zo ontstop je eventuele proppen. Is minder prettig werk (Zeker bij het uithalen) maar het werkt wel. (Wij hebben een veer, en tot 15 meter van de wasbak kunnen we proppen evrwijderen)

Groet,

Jelle.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem met chemische middelen, is dat ze wel eerst de verstopping moeten bereiken, voordat ze die kunnen oplossen. Als je WC echt verstopt zit, is de kans groot dat je chemische spul niet eens voorbij de zwanenhals komt.

Ik heb zelf mijn WC laatst ontstopt met een ouderwetse ontstoppen, zo'n zuignap op een houten stok. Een aantal keer flink heen en weer raggen, en de prop schiet vanzelf een keer los.
Plaatje bij antwoord
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook milieubewuste keus +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook bij minder diepe verstoppingen de meest voor de hand liggende, goedkope en milieuvriendelijke keus. WC's zitten NOOIT verstopt door jarenlange aanslag van vet en prut, zoals gootstenen. Altijd door papier, maandverband en andere troep die ontstopper ook niet oplost, maar er gewoon fysiek uit moet.
Je zou het met caustic soda kunnen proberen, gewoon bij de bouwmarkt te koop. wel goed de gebruiksaanwijzing lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontstoppingsmiddel kan best agressief zijn en reageert niet op alle materialen goed.

Als ook ontstoppingsmiddel niet werkt, is het tijd voor een zwaardere aanpak. Probeer dit alleen als je een beetje handig bent, anders kun je op dit punt beter overschakelen naar de laatste stap en gewoon een professional bellen!

Durf je het wel aan, draai dan de watertoevoer bij de spoelbak van je toilet dicht, schep de pot zoveel mogelijk leeg en draai de schroeven waarmee de pot aan de muur of vloer staat los. Verwijder de pot voorzichtig, zodat de zwanenhals (het deel tussen het toilet en de stortbak) vrij komt. Deze giet je voorzichtig leeg in een emmer. Zit hier iets vast? Haal het dan direct los; dat was waarschijnlijk de oorzaak van je verstopping!

Het kan zijn dat je zwanenhals helemaal niet verstopt is. Zet dan niet direct je pot terug; nu is de afvoer nog vrij en kun je met behulp van een tuinslang proberen of je die door kunt spuiten. Dit doe je door de slang met de ene kant aan te sluiten op de kraan en met de andere kant in de afvoer te drukken. Duw de tuinslang zo ver mogelijk naar binnen en vul de opening met oude doeken, zodat de slang goed strak in het gat zit. Vraag iemand anders om de kraan aan te zetten, terwijl jij de slang stevig vast houdt. Probeer de tuinslang heen en weer te bewegen, om zo steeds dieper te komen en de verstopping met kracht op te lossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vloeibare ontstopper gehaald bij Action toen de afvoer van de vaatwasser verstopt zat. Ik heb er ongeveer een halve liter ingegooid en het probleem was verholpen. Zo ook bij de afvoer van het bad. Ik meen dat het per literfles iets van 1,79 kostte. Ik heb geen ervaring met de werking bij WC's.