het grondwaterpeil in onze tuin staat heel hoog[25 cm] welke snelstgroeiende boom kan ik hier planten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

ik weet van een kronkelwilg dat die het prima doet onder deze omstandigheden, en hij is nog erg decoratief ook.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een geweldige boom zo`n kronkelwilg toen ik een plaatje zag vond ik hem gelijk geweldig
bedankt

Andere antwoorden (3)

Elzen en wilgen houden van natte voeten. Het zijn typische moerasbomen en ze groeien snel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Metasequoia, is een snelgroeiende conifeer die in herfst zijn naalden laat vallen en in de winter kaal is.
Het is een echte moerasboom met prachtige zachtgroene naalden en een sponzigzachte stam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van oudsher werden hiervoor wilgen aangeplant.
Deze heeft het voordeel dat je hem op regelmatige tijdstippen kan snoeien, oftewel knotten vandaar de naam.
Dit snoeien levert hout op dat voor verschillende toepassingen, al naargelang hoe er geknot wordt, kan gebruikt worden.