Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

het grondwaterpeil in onze tuin staat heel hoog[25 cm] welke snelstgroeiende boom kan ik hier planten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik weet van een kronkelwilg dat die het prima doet onder deze omstandigheden, en hij is nog erg decoratief ook.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een geweldige boom zo`n kronkelwilg toen ik een plaatje zag vond ik hem gelijk geweldig
bedankt

Andere antwoorden (3)

Elzen en wilgen houden van natte voeten. Het zijn typische moerasbomen en ze groeien snel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Metasequoia, is een snelgroeiende conifeer die in herfst zijn naalden laat vallen en in de winter kaal is.
Het is een echte moerasboom met prachtige zachtgroene naalden en een sponzigzachte stam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van oudsher werden hiervoor wilgen aangeplant.
Deze heeft het voordeel dat je hem op regelmatige tijdstippen kan snoeien, oftewel knotten vandaar de naam.
Dit snoeien levert hout op dat voor verschillende toepassingen, al naargelang hoe er geknot wordt, kan gebruikt worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding