Mag je de bladeren van een orgidee plant af snijden?

Ik heb een paar mooie orgideeën gekregen die ik samen in 1 groten glazen vaas wil zetten. Eigenlijk wordt het te propperig wanneer ik de bladeren er aan laat zitten.
Mag ik er een paar af snijden of kan de plant hier niet tegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

ja de bladeren kun je verwijderen maar let wel op dat je de 'luchtwortels 'niet afbreekt die kun je er niet zomaar afhalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De plant kan er in principe wel tegen maar wordt er niet mooier op.