Is de scheidingsmuur van mijn rijtjeshuis van mij of van mijn buurman?

Ik ben eigenaar van een rijtjeshuis. Als ik een groot gat in mijn muur zou zagen zodat ik bij mijn buurman in de woonkamer kan stappen, dan vindt hij dat vast niet leuk, maar kan hij er wat tegen doen. Die muur heb ik gekocht met mijn woningaankoop dus die is toch van mij? Hij heeft zijn woning ook gekocht dus hij heeft die muur ook gekocht, dus eigenlijk is de muur twee keer verkocht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.4K

Het beste antwoord

De muur is, officiëel, "mandelig". Burgerlijk Wetboek. Google er maar eens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Die muur is van jullie allebei.

Toegevoegd na 11 seconden:
Dat betekent samen beslissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag...dat wel....
De bewuste tussenmuur is van jullie beiden. Mochten jullie het erover eens zijn dan zou de muur een doorgeefluik kunnen worden.. maar dan vraag ik me weer af: waarom zou je dat überhaupt willen ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag tot op de helft van de steenbreedte gaan, daarna kom je op buurman's grondgebied. Jouw buurman heeft natuurlijkhetzelfde gedacht, toen hij zijn woning kocht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mag hopen dat jij als trotse eigenaar van 't huis over een spouwmuur beschikt als afscheiding met de (misschien luidruchtige) buren. Met Jouw kant van de spouw mag je alles doen......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die muur zorgt er wel voor het huis stevig blijft. Dus ik denk dat het of niet toegestaan is om in die muur te zagen. Of dat het gewoon levensgevaarlijk is.