Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat voor lamp in douche en wc?

wat voor lamp gebruik ik het best in de douche en wc? Een spaarlamp start langzaam op en ik heb mij laten vertellen dat het voor een spaarlamp niet goed is als hij steeds aan en uit gedaan wordt. Maar wat voor lamp draai ik er dan in om wat minder te verbruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mij is verteld dat spaarlampen met energieklasse B langzaam starten en dat ze met energieklasse A snel starten. Maar ik zou alleen de quick start spaarlampen kopen. Staat op de verpakking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een felle LED-lamp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zat spaarlampen die vrijwel meteen branden hoor. En dat het slecht zou zijn voor een spaarlamp als hij steeds aan en uit wordt gedaan, lijkt me een broodje aap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar een LED-lamp is zuiniger :).
bamibal
13 jaar geleden
Het is geen broodje aap. Vaak aan- en uitschakelen in combinatie met een korte brandduur, vermindert de levensduur van de spaarlamp. Er zijn wel speciale spaarlampen die hiertegen bestand zijn.
Cryofiel
13 jaar geleden
Zuinigheid is totaal niet van belang voor een lamp op het toilet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er vanaf wie erop zit ;)
Als het alleen om minder verbruiken gaat, zet een wc-lamp weinig zoden aan de dijk. Je kunt daar best een gewone gloeilamp gebruiken. Bezuinigen loont de moeite op plekken waar lampen vaak langdurig branden, zoals de huiskamer, buitenverlichting, etc.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden
Voor in de badkamer een 12volt halogeenlamp.Eventueel 1x -3x20watt of 2x -3x20watt. Namelijk 3x20watt op één trafo!
12volt is tegenwoordig verplicht in de badkamer!
En in het toilet is een 220volt halogeenlamp wel zo mooi,en iets voordeliger dan een normaallamp!
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook snelstartende lampen dus die zou je kunnen gebruiken.
Wat is er trouwens tegen een langzaam startende spaarlamp? Licht geeft ie toch wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding