Kat bij sloot

Wij gaan. Verhuizen naar een huis waar 2 groe sloten zijn. Mijn katten zouden naar een aantal weken naar buiten gaan. Maar hoe zit dat met die sloot? Stel ze vallen, kunnen ze zichzelf redden? Er zit geen enorme kader omheen. Zullen ze zo een sloot interessant vinden of zegt hun instinct dat ze daar niet moeten zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

komt helemaal goed hoor. de sloot wordt 1 groot speelparadijs voor de kat !! onze tijger is er uren zoet :))ze zullen niet vanzelf een lekkere frisse duik nemen, dat niet, maar als ze erin vallen komen ze er wel uit ze kunnen zwemmen...als er kroost op ligt denk die sufkadet nog wel eens dat ie erop kan lopen en komt dus smerig thuis. Onze kat is nu 15 en als ik hem zo zie zitten "jagen" in t gras langs de kant van de sloot met het zonnetje op hem...prachtig!! Sterkte met de verhuizing en succes met de poezen...komt helemaal goed :)

Katten redden zich prima. Blijven altijd uit de buurt van water. Mocht er eentje in vallen dan komen ze er zo weer uit. Niet iets om je zorgen over te maken.

Ooooohhh, dat wordt echt een paradijs voor jouw katten! Misschien dat er eens eentje invalt, maar verder niks om je zorgen om te maken, ze kunnen zich prima redden. Bij zo'n slootkant stikt het van de muizen en andere diertjes waar ze lekker op kunnen jagen. Echt, ze zullen prachtig vinden!

Mijn tuin is omringd door sloten en de katten van alle buren komen hier ook. In de slootkant barst het van de muizen holletjes en regelmatig loopt er een kat met een muis in zijn bek. Er is nog nooit een kat ingevallen maar de slootkanten vinden ze geweldig. Bovendien heb ik ook nog een vijver/kikkerpoel en daar kunnen ze heerlijk uit drinken. Dus sloten zijn geen probleem, voor katten zelfs heel leuk.

de meeste katten hebben een hekel aan water ze zullen dus wel uitkijken voor die sloot verder kan een kat goed zwemmen en komt het wel goed als hij er in valt. ze zullen wel lekker hengelen met hun pootjes in de sloot.

helaas verdrinken veel katten als ze de kant niet zelfstandig op kunnen komen. als de slootkant redelijk hoog is, bevestig dan een dik touw dwars erlangs, zodat de kat houvast heeft en er weer uit kan klimmen. als het meevalt met de hoogte van de kant, dan zou ik er wel gerust op zijn dat de kat er weer uitkomt. Toegevoegd na 9 uur: nog een tip: veel katten verdrinken omdat ze door het ijs zakken en door de kou bevangen raken. het is nog niet zover, maar wees hier tzt alert op!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100