Hoe komt het dat een kraan opeens een hels lawaai maakt (boormachine geluid) en ook begint te lopen?

Het is op mijn werk, een heel simpele (goedkope) kraan enkel koud water. Ze drupt al sinds maanden. Maar de laatste tijd begint die kraan opeens een hels lawaai te maken en loopt er een fijne straal water uit. Als ik de kraan wil toedraaien staat ze onder spanning (electriciteit). Nadien werkt de kraan weer normaal. Wie weet het misterie van deze bovennatuurlijke kraan?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wonen
1.7K
ronron1212
4 jaar geleden
Laat een loodgieter komen.

Antwoorden (1)

Zeer waarschijnlijk is de afsluiter of het leertje versleten. Het water begint dan met stoten te komen en dat geeft de trilling en het lawaai. Die trilling is ook de oorzaak, dat jij elektrisch denkt te voelen als je de kraan dichtdraait. Geen elektrisch dus, alleen een trilling.
Leertje (laten) vervangen of moderne kraan (met keramische schijven) laten aanzetten.