Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kom ik van de slakken in mijn woonkamer af

ik woon in een oud huis met houten vloeren en kruipruimte. De vloer naar de woonkamer is nagenoeg dicht (na al mijn afdichtwerk) maar de naakslakken die eronder wonen hebben aan een spleetje van enkele mm genoeg. Vooral 's nachts kruipen ze rond. Dat zien we als we laat thuiskomen of 's morgen aan het slakkenslijm overal (en hoe gezond dat ook is, ik wil er wel van af). De kruipruimte is niet echt bereikbaar via een luik en ongeveer een halve meter hoog

Toegevoegd na 27 minuten:
ik moet misschien nog toevoegen, ik heb ook huisdieren en (kleine) kinderen dus slakkenkorrels zijn niet aan de orde en bier doen ze binnen (blijkbaar) niet en helaas is ook zout binnen niet zo handig ivm de kids, moet ik alle randen van mijn kamer vol zout strooien en die zwiepen dat dan door de hele kamer. Ik hoopte op iets heel anders

amigo
13 jaar geleden
in: Wonen
7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat je kan doen is zout strooien. Daar waar je vermoedt dat ze erdoor heen kunnen.
Wij hebben dit toevallig dit jaar ook gehad. Na het strooien van het zout heb ik ze niet meer gezien. (gelukkig, want er zat er ineens 1 in de zak met koekjes die op de bank lag. Wilde net een koekje pakken, als een echte vrouw gegild
:-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat wij altijd doen is een bekertje bier neerzetten (maar dat is buiten dan he), daar zijn ze dol op, maar zodra ze in het bekertje vallen verdrinken ze. Je moet het bekertje alleen wel zo neer zetten dat ze erin kunnen vallen, dus ik weet niet of dat gaat in je woonkamer.

Je kan ook gewoon slakkenkorrels rond strooien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent dat je kruipruimte tochvrij en vochtig is.

Controleer of de tochtgaten open zijn. De kruipruimte moet namelijk ademen anders ontstaat er vocht en ongedierte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ze ook in huis gehad en ze kwamen vooral s'nachts dan ben ik meestal ook wakker en dan strooide ik zout over ze heen.Je kan best zout gebruiken maar dan als je ze ziet maar ja dat is dus s'nachts.Strooi eerst zout bij en in de spleetjes.En anders toch aan de slakkenkorrels je wilt er vanaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding