hoe noem je zo'n plastic urine container die ze in het ziekenhuis gebruiken?

zie link

http://www.fotosearch.com/LIF140/nu204015/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.2K

Het beste antwoord

Dat is een urinaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loenie Urinefles staat toch echt niet in de dikke van Dale, wordt misschien vaak gebruikt maar is er geen officieel woord voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor de kinderen heb je plastic plaszakjes rare en eigenlijk ook vieze naam hadden ze ook iets chiguer mogen maken van mij lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@nelly: de dikke Van Dale is dan ook geen uitputtende woordenlijst van de Nederlandse taal. Urinefles is gewoon een correct Nederlands woord, maar in een rijke taal als het Nederlands kun je niet verwachten dat een woordenboek iedere mogelijke samenstelling vermeldt.

Andere antwoorden (5)

Urine container.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n ding heet toch echt een urinaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar als je urinecontainer zegt in het ziekenhuis, dan weten ze huis wel wat je bedoelt. Op internet kan je ze ook gewoon kopen onder urinecontainer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk als je een plasfles, een urine slurf/dinges een plas geval enz vraagt krijg je ook een urinaal in het ziekenhuis.
De vraag is hoe zo'n ding officieel heet. Urine container is meer de engelse term.
Dat heet een urinefles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziekenhuis-urine-container
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
urinaal
je hebt een uitvoering voor mannen en een uitvoering voor vrouwen
te koop bij Da of uw eigen drogist (misschien dat ze het moeten bestellen)

Toegevoegd na 7 uur:
die voor mannen staat boven dit is er een voor vrouwen