Kunnen muizen resistent worden tegen gifkorrels?

Er lopen nog regelmatig muizen door mijn kamer. maar heb al 2 lokdoosjes!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Zeker kan dat. Afwisseling is daarom verstandig.
Als het oud gif is, kan het ook minder werkzaam worden.
Vreten ze er wel van ?
Blijven "voeren" tot er echt niets meer van gegeten wordt.

Tegen een goede kat zijn ze overigens veel minder snel resistent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
redelijke nieuwe bus.. en bakjes zijn alijd leeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volop blijven geven.
Wel steeds zorgen voor vers, dus beter elke dag een beetje bijvullen, dan in 1x voor een week neerzetten.
Een beetje kijken hoe de korrels liggen, dan kun je zien of ze er nog aangezeten hebben.
Echt doorgaan tot ze er helemaal vanaf blijven.
Deze tijd van het jaar komen ze graag binnen en je kunt binnen korte tijd veel muizen hebben.
Twee jaar geleden heb ik twee volle bussen leeggevoerd eer ik er vanaf was.
Nu hebben we weer een kat en die heeft ook nog 4 jongen gekregen.
Geen muis gezien dit jaar, behalve in de klauwen van de katten.
Die houden ze echt weg hoor (als je de kat niet te veel voert tenminste).
Hier moeten ze hoofdzakelijk hun eigen kostje bij elkaar scharrelen en daar slagen ze heel goed in.
Rieneke1
13 jaar geleden
ook een goed gevoede kat zal achter de muizen aangaan.
het jachtinstinct bij de kat is zo sterk, dat hij het jagen niet kan laten.

Andere antwoorden (1)

Elk wezen kan resistent worden, maar misschien vinden ze tot nu toe andere dingen lekkerder dan je lokdoosjes.
Dat ze leren van eerdere sterfgevallen is ook niet uitgesloten.