Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je warm water in een waterkoker doet, kookt deze dan net zo lang als dat je er koud water in doet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kooktpunt wordt sneller bereikt dan met koud water, maar wanneer het eenmaal kookt, kookt het net zo lang door als dat je koud water had gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de kooktijd is een stuk korter, alleen ik heb altijd gehoord dat het beter is altijd koud water na t kookpunt te brengen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh? weet je ook waarom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door warm of heet water uit de kraan ten nemen zouden deeltjes uit de leidingen mee kunnen komen welke gevaarlijk zijn daarom beter koud water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevaarlijk waarom dan ?
Want ik gebruik al jaren heet water omdat het sneller klaar is.
Het kookpunt zal sneller bereikt worden. Of het net zo lang kookt,ligt er aan, wanneer je hem uitschakelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is deze lieverd zich zeer wel van bewust! Maar de vraag is:kookt deze dan net zo lang als dat je er koud water in doet? Zij voeg en ik antwoordde.
Hoe warmer de temperatuur van het water is, des te sneller bereikt het in een waterkoker het kookpunt. Daarom bespaar je op de elektriciteitsrekening geld, wanneer je het water zo warm mogelijk uit de geyser in de waterkoker doet (gas is goedkoper dan elektriciteit).
Soms beweert men wel dat dat warme water minder goed smaakt, maar dat is onzin want het is hetzelfde water dat uit de geyer komt, of het nu warm of koud is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding