mijn ouder willen verhuizen maar ik wil helemaal niet hoe zeg je dat het beste tegen je ouders/of hoe overtuig je ze van te blijven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4.2K

Antwoorden (8)

Je ouders zullen wel goede reden hebben om te verhuizen. Ik weet niet hoe oud je bent maar het is denk ik erg jammer voor jou. Je kunt zeggen dat je het niet leuk vind en waarom niet. Maar als je ouders belang hebben om te verhuizen zullen ze het toch doen
ronron1212
13 jaar geleden
Het is misschien niet leuk maar de beslissing is aan je ouders en je hebt daar als kind weinig tegen in te brengen. Ik weet niet hoe oud je bent maar als je echt niet wilt verhuizen en daar de leeftijd voor hebt, zou je kunnen overwegen om op jezelf te gaan wonen en dit met je ouders bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je ouders wel weten dat het moeilijk voor een kind is om te verhuizen, tenminste dat lijkt mij logisch. Je kunt ze altijd vertellen waarom je graag zou willen blijven en dat je liever niet verhuist. Maar misschien is het een idee om erbij te vertellen waarom je ouder willen verhuizen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je ouders van plan zijn te gaan verhuizen zit er niets anders op dan het te accepteren
ze zullen wel een goede reden hebben om dit te doen, want er komt een dag dat jij het ouderlijk huis gaat verlaten en dan hebben je ouders dit allemaal voor jou gedaan dus.. nieuw huis nieuw avontuur en nieuwe vrienden en school. dat kan ook weer leuk zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je, als je nog bij je ouders woont heb je gewoon te doen wat ze willen (nee, geen misbruik of wat dan ook!).
Jij woont bij hun in huis, het zijn je ouders, je moet het gewoon respecteren dat ze willen verhuizen.
Kort gezegd (en da's echt niet lullig bedoeld): je hebt niks te willen.
Ik weet niet hoe oud je bent want als je oud genoeg bent om op jezelf te wonen zou ik een woning of een kamer zoeken in de plaats of omgeving waar je woont.
Dat is een oplossing dan.
En áls dat zo is, kun je daar echt wel over praten met je ouders want vroeg of laat moeten ze je toch loslaten.
Maarja..als je nog te jong bent om op jezelf te wonen lijkt het me dat je toch mee moet gaan en dan kan ik alleen maar zeggen dat je er het beste van moet maken en het is ook helemaal niet verkeerd om in een andere omgeving te wonen (ontmoet je weer andere mensen en leer je daar weer mee om te gaan, dat is nooit verkeerd, echt niet. Het maakt je juist volwassener en sterker, ik kan het weten.)
Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet duidelijk of je ouders willen of moeten verhuizen. Maar ongeacht wat daar de uitkomst van is, jij bent 13 jaar en je ouders volwassen. Zij nemen de beslissing en kunnen ten hoogste aan jou vragen, hoe jij er over denkt. Maar zij beslissen.

Je kan altijd praten met je ouders en zeggen wat je dwars zit. Dat is het eerlijkste, zowel naar jezelf toe als naar je ouders toe.

En wie weet......verhuizen als kind is niet leuk. Maar weet je al waar je hierna komt te wonen? Misschien is het wel veel leuker, hoewel je dat nu misschien niet wilt zien.

Je ouders overtuigen, dat zal niet lukken en dat is ook niet de bedoeling. Zoals gezegd, zij nemen de beslissing en jij, als hun minderjarige kind, kan er van uit gaan dat zij de juiste beslissing nemen. Ook voor jou. Daar zullen ze echt wel rekening mee hebben gehouden. Want ja, als je op een andere plek zit wat voor je ouders fijner is en hun kind heeft het absoluut niet naar zijn/haar zin, dan is het voor je ouders ook niet leuk.

Dus vertrouw er op dat het de juiste keuze is, kijk naar alle nieuwe mogelijkheden die het voor jou te bieden heeft en geniet van al het nieuws wat jou te wachten staat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord.
Er zullen wel zwaarwegende redenen zij om van woonplaats te veranderen. Daar zul je genoegen mee moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals uit de meeste antwoorden blijkt, mag je er in normale gevallen van uit gaan, dat je ouders het beste met het hele gezin voorhebben.
Je zou misschien aan je ouders kunnen vertellen dat je het akelig vindt en vragen of ze het wel mogelijk willen maken om je vriendjes, school, omgeving en zo, toch nog geregeld te zien.
Als zij het echt goed voor hebben met je ( en dat hebben ze, durf ik zomaar te zeggen ) , zullen ze je daar bij helpen.
Zij hebben er alle belang bij dat jij je goed en gelukkig voelt.
Verhuizen kan ook heel leuk uitpakken hoor !
Ik ben op mijn vijfde verhuisd en heb stad en land afgehuild, maar toen ik een week in het nieuwe huis woonde, wilde ik voor geen goud meer terug.

Sterkte en maak er wat van !

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens hebben volwassenen ook heel vaak te maken met regeltjes of maatregelen die zij absoluut niet willen.
Je kan bijvoorbeeld ontslagen worden, of de huur van je huis kan omhoog gaan. Dat zijn allemaal dingen waar je niet veel of niets tegen kan doen; ook niet als je al groot bent.
Je moet er mee leren leven en steeds proberen het beste en leukste er van te maken van wat je in je leven meemaakt.