Wat vinden jullie momenteel het mooiste in de natuur?

Het leven haast zich alsmaar voort. We zien het pas als we achterom kijken. Terugblikken. Momenteel zitten we midden in het voorjaar en is het voor vele het mooiste moment van het jaar. maar achter je pc zie je daar niet zo veel van. Gaat dan het voorjaar niet ongemerkt aan jullie voorbij? Zoniet, wat vinden jullie nu, op dit moment, het mooiste in de natuur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.7K

Het beste antwoord

Twee maanden geleden ben ik verhuist, en dus ook een nieuw tuintje, het mooiste wat ik op dit moment kan bedenken is alles wat ik met bloed, zweet en heel veel liefde in mijn tuintje heb gezet/geplant/verpot, nu begint te groeien/bloeien en uitlopen! Wat ik het mooiste vind om te horen op het moment zijn de eeuwig kwakende kikkers bij de buurman in de vijver en de vogeltjes in de boom langs mijn slaapkamerraam! Bedankt voor je mooie vraag! +1 van mij!

Toegevoegd op 10-05-2009 10:14:51
Owja, en de jonge kuikens, vogeltjes en eendjes bij mijn vader in de "wei"/voliere, altijd leuk, dat kleine grut!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn bedrijf heet het groene kikkertje, jij weet waarom!!!

Andere antwoorden (16)

ik verwonder me altijd als ik in de trein zit over de lucht en de wolken,en dan met name de kleuren, maar gister toen ik over de oostvaardersplassen reed zag ik een vos, een kudde wilde paarden en een hele grote roofvogel vlak langs het spoor, geweldig!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben altijd ontzettend blij als het weer voorjaar is.

De goudvissen in de vijver laten zich weer zien, de magnolia's staan in volle bloei, de hortensia's die weer uitlopen, het lentezonnetje met daardoor (lijkt het wel) blijere gezichten, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahah nice...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je Afrikanen staan er goed bij!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker zijn mijn schatjes
verzorg ze uitmuntend! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn dat niet die kruiden voor door de pasta?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen joh, hij heeft konijnen
Ik woon gelukkig in een landelijke omgeving en zie hel veel moois. Zo kwamen de afgelopen weken een stelletje eenden met een stuk of 10 jongen. Dat zag er heel schattig uit. Enig probleem was dat de ouders weinig oog hadden voor de jongen. Als ik wat kleine stukjes brood naar de jonge gooide, dan griste de ouders dat snel weg. En soms lieten ze die jongen ook gewoonn achter en gingen ze totaal hun eigen weg. Het verbaasde me dan ook niet dat er op een gegeven moment nog maar een pulletje over was.

Wat ik ook erg indrukwekkend vond was afgelopen herfst. Tegenover ons huis staat een aantal hele hoge bomen bij elkaar, een soort mini-bos. En daar kwamen afgelopen herfst werkelijk waar honderden vogels bij elkaar. De hele avond vlogen zwermen vogels naar deze bomen toe. Ik heb wel een half uur staan kijken, maar het hield niet op. Het gaf een hoop kabaal, maar ik heb met open mond gekeken.

Ook kan ik erg genieten van regen en onweer. De meeste zullen het misschien verschrikkelijk vinden omdat zij dat #@%^(*weer vinden, maar ik vind het altijd machtig om te zien. Natuurlijk wel veilig in mijn eigen huis. Het begint altijd heel rustig. Zeker na een zonnige dag. Het begint met een stralende zon en langzaam komen er wat wolken. Er komt een lekker verfrissend briesje. Geleidelijk aan wordt de wolken steeds dikker en de eerste dieren worden wat onrustig. In de verte zie je dat de wolken grijs worden. De wind wordt steeds harder. Vogels zoeken een boom op om te schuilen, kikkers kwaken en eenden zoeken ook hun plekkie om te schuilen. De wind wordt nog harder met af en toe een wind vlaag. In de tuin valt wat om. Ineens hoor je geen dieren meer, op een verdwaalde vogel na. Iedereen heeft zijn schuilplek gevonden en langzaam vallen de eerste druppels regen en hoor je in de verte de eerste donderslagen. Als je er doorheen moet fietsen is het ontzettend vervelend en verre van mooi. Maar het blijft toch erg imponerend dat het weer in enkele uren zo kan veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet meer m'n best hoeven doen om bijtijds op te staan, dat gaat nu vanzelf.

Licht, warmte, leven.

Wakker gezongen worden door het grandioze vogelconcert. Half genieten van dat gezang, half doordoezelen.

Ook 's avonds kunnen roeien.

Buiten kunnen zwemmen in natuurwater.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Genieten dus!+1
De mooiste tijd is al weer voorbij. Dat vind ik altijd de eerste twee weken als de bladeren en bloesems aan de bomen en struiken komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De natuur is altijd mooi, alleen wij hebben voorkeur.
Het mooiste vind ik de manier waarop alles in de tuin tot leven komt. Daar kan ik nou echt van genieten. Zo simpel, maar toch zo indrukwekkend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zo mooi als een koud biertje.
De bomen hebben in de lente altijd zo'n mooie frisse kleur groen. Dat vind ik zo mooi!
Verder ben ik gisteren een heel eind langs de Waal gefietst. Verschillende roofvogels gespot, kleine ganzen, jonge Koninkspaarden, kalveren en zelfs de eerste ooievaar (voor mij dan althans) van het jaar gezien! En dat in combinatie met de geur van bloeiende kastanjebomen.
Om heel blij van te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schitterend sneeuwlandschap met blauwe lucht en zonnetje. Een dorpje met kerkje en bergen op de achtergrond. (Beieren, Oostenrijk, Zwitserland). Dat vind ik het allermooiste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was niet de vraag
De vogels, die zijn zo druk bezig. Vanmorgen zat een pimpelmees op de tennisbal van mijn hond, de bovenkant was al kal geplukt, door hem/haar. Circus in mijn tuin. De boom in mijn tuin, die 10 dagen bloeit en dat ik dat weet en er dus extra naar uit zie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De natuur verandert in deze periode elke dag : een kale plek is plotseling opgevuld, boven je hoofd groeit is er ineens een bladerdek, het paadje in de tuin is met de helft verdwenen onder de snel groeiende klimop, overal duikt helmgras op en de hagen verdikken zienderoge. Gelijk heb je , weg achter de pc en de natuur in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verschillende geuren en het zachte weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op mijn fiets door de polder. Orgasme van de natuur: Bloeiende bomen, tulpen klaar voor het koppen, frisse wind en een spontaan zonnetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geniet op het ogenblik enorm van alle kleurverschillen in de natuur en de kracht van waarmee alles tot groei komt. De ene dag staat een boom volop in bloei. Een paar dagen later heeft hij prachtige rode bladen. Bij fruitbomen is de boom nauwelijks uitgebloeid of de appels en peren beginnen zich al te ontwikkelen. Elke dag ziet de natuur er anders uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Genieten!!!!!
Ik vind alles in de natuur mooi.
Zo kan ik me er in Nederland ook aan storen dat er in het hele land geen plaats te vinden is waar geen onnatuurlijke geluiden te horen zijn en dat er geen plaats is waar geen lichtvervuiling is.

De Betuwe in bloei is, om toch een specifiek antwoord te geven, erg mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het 's morgens wakker worden met een concert van allerlei vogels die elk hun eigen lied proberen te slijten aan wie het maar horen wil.
De zon op mijn bolletje, de bloesem aan de bomen, de lammetjes in de wei, het feit dat alles weer groen wordt....

Maar stel me deze vraag aan het begin van willekeurig welk seizoen en ik kan een bloemlezig houden van wat ik van dat specifieke seizoen zo ontzettend mooi, leuk, fijn vind!