Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste en veiligste het glas opruimen?

ik heb net een stuk of 10glazen laten vallen, heel dom maar goed hoe ruim ik dit het beste en veiligste op? het was in de huiskamer dus het is overal heen gespat, en misschien ook wel beetje op lage tafeltjes, vind dit echt een hel om op te ruimen of zal stofzuigen voldoende zijn?

Toegevoegd na 2 uur:
en hoe gevaarlijk is het als je evt nog een splintertje binnekrijgt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
10.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

grote stukken met veger en blik en dan goed stofzuigen.

Toegevoegd na 26 seconden:
Alles wat je dan niet oppikt dat kan ook niet zo veel kwaad denk ik zo. Alleen de grotere stukken zijn echt gevaarlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst met blik en veger de grote, zichtbare stukken opruimen en gelijk in de container stoppen, het kan nog eens gevaarlijk zijn als je ze gewoon in de prullenbak doet; je kan je er perongeluk aan snijden of ze vallen uit de prullenbak.

Daarna nog even goed stofzuigen, en het liefst de hele kamer waar je de glazen hebt laten vallen. Glas kan namelijk erg ver wegspringen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met bezem of veger eerst alles bijelkaar vegen.
Doe alles in een kartonnen doos. Die kun je dan naar de glasbak brengen.

Daarna goed stofzuigen. Ook onder en op de bank enz.
Alles even van zijn plaats schuiven, zodat je zeker weet dat je overal bent geweest met de stofzuiger.

Daarna kun je eventueel nog dweilen. Pas alleen op met het uitwringen van de dweil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een zachte veger de kamer doorvegen dan goed stofzuigen en als je denkt er nog splinters zijn onder je sloffen even dubbelzijdig plakband plakken en daarmee door de kamer lopen
wat er nog ligt ..plakt onder je sloffen aan het plakband vast
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe in ieder geval iets stevigs aan de voeten zodat je voeten beschermd zijn.
hele grote stukken glas eerst even oppakken, dan kan je even van die dikkere gele huishoud handschoenen aan doen , dan ben je weer wat beschermd.,
doe gewoon het groffe glas eerst in een emmer, en meteen in de container doen buiten., niet in de prullebak.

daarna even goed vegen, als je een gladde vloer hebt.
als je stoffen vloerbedekking hebt kan je beter meteen de stofzuiger pakken.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding