Welke (binnen)planten kunnen tegen kou en tegen warmte? (van ongeveer 2 tot 30 graden Celsius)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
14.8K

Het beste antwoord

Vrijwel alle soorten cactussen en vetplanten, mits ze in de winter heel droog staan.
Beneden 10 graden geen water meer geven.
Alle soorten hedera( klimop) groene en bontbladige soorten.
Fatsia, Fatshedera, Alle soorten Euonymus, de groene en bonte soorten. Yucca, Chlorophytum, kindje op moederschoot, Cordeline in soorten, Clivia, Azalea, Oleander, primula, kalanchoë, Laurier en nog veel andere soorten.
let op!
Hoe lager de temperatuur hoe minder water geven, anders gaan planten rotten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg nuttig!! Heel erg bedankt :-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan Koolwitje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof je ;-)

Andere antwoorden (4)

Zo'n beetje alle cactussen kunnen daar tegen. In de woestijn is het overdag bloedheet en 's nachts kan het zelfs vriezen.

Een sanseveria kan ook goed tegen temperatuurverschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hadden vroeger thuis een clivia,op een bloementafeltje in de gang staan.
Ijskoud was het daar in de winter,maar wel ieder jaar in bloei.
Tegenwoordig staat hier ook een clivia,in de woonkamer op de kast.
Het is hier in de zomer toch behoorlijk warm in huis,hij bloeit niet maar kan ook tegen de warmte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje ook ;-)
Een kalanchoë kan goed tegen de koud en de winter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hedera (ouderwetse klimop). Niet tegen te houden groene kracht in huis en tuin!