waarom is tabak in bus zoveel goedkoper dan sigaretten?

het scheelt tweederde in prijs.

Toegevoegd na 4 uur:
ter verduidelijking: het verschil in prijs (de grote ervan) kan niet door verpakkings kosten worden gedekt aangezien accijns ong 3 euro van de 5 euro is. sigaretten kosten dus eigenlijk 2 euro waarvan misschien 20 cent verpakkingskosten.

140 gram tabak = 200 sigaretten 16 euro

10 pakjes camel = 50 euro

het verschil is dus 3,40 per "pakje"

3,40 is meer dan camel aan de sigaretten verdiend (2 euro nl) dus kunnen dit niet verpakkingskosten zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3K

Het beste antwoord

Ik denk omdat de productiekosten gewoon veel lager zijn.

Toegevoegd na 15 uur:
Ook na je toevoegingen blijf ik erbij dat dit voornamelijk in de productiekosten zit, om tabak in een blik te stoppen heb je niet zoveel nodig, om sigaretten te produceren heb je een grote gecompliceerde productielijn en verpakkingslijn nodig inc. de nodige operators.
Ook wordt de tabak voor sigaretten veel verder bewerkt dan de tabak die in blikken verkocht wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat je dan zelf de sigaretten moet maken met die filterhulsjes.(of sjekkies)
Het scheelt dus arbeid en verpakkingsmateriaal van de sigarettendoosjes.
En wie gaat er nou met een bus tabak naar zijn werk of op visite ?

Ik vind het een goede vraag, vroeger zag je inderdaad die busse tabak, zie ze eigenlijk nooit meer.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bussen verkopen ze hier in Utrecht in elk geval nog bij supermarkten met een servicebalie waar rookwaren en dergelijke worden verkocht, en bij van die kiosken met tijdschriften, rookwaren, ansichten en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik steek gewoon wat in een metalen tabaksdoosje als ik ga werken.
15 euro voor 200 gram
of 5.70 voor 25 sigaretten is al een mooi prijsverschil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat doe ik ook, heb bij de xenos grappige blikjes gevonden voor pepermuntjes/kaneelsnoepjes, daar past het prima in en het blijft ook vers. En die 5,70 is niet eens voor 25 maar ze hebben er al 2 vanaf gesnoept, kan je nagaan!
Dat is toch logisch?
Tabak in builen shag is ook goedkoper dan sigaretten.

Een lap stof is ook goedkoper dan de kant-en-klare bloes.

Een zak ongeschilde aardappelen is goedkoper, dan die voorgekookte krieltjes.

Zo geldt dat voor heel veel onbewerkte producten.
Die zijn goedkoper, want minder bewerkt.