Hoe kan ik een bloempot waterdicht maken?

Ik kocht een waanzinnig mooi bloemstukje voor binnen in een heel aparte pot.
Helaas bleek deze niet dicht, gevolg een grote vlek in mijn tafel.
Hoe kan ik deze pot dus waterdicht maken?

Toegevoegd na 42 minuten:
Sorry, vergat erbij te vermelden dat het een overpot voor binnen is, van aardwerk, het was echt een 'binnenpot',daar stond een plant in, in een plastic potje, deze haalde ik er dan uit om te dompelen, liet hem een kwartiertje uitlekken en weer terug in de overpot.
Heb nog nooit planten uren uit moeten laten lekken, omdat een pot niet waterdicht was.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
22.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor het waterdicht maken van bloempotten zijn speciale inzethoezen verkrijgbaar. Zie hier: https://www.123tuinshop.nl/kunststof-inzethoezen

Het beste antwoord

Bij de drogist (de echte in ieder geval, ik weet niet of ze het bij het kruidvat hebben) verkopen ze iets dat heet:

WATERGLAS

dat is daar speciaal voor
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, maar denk ik een slecht advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waterglas is bedoeld om kelders waterdicht te maken, maar werkt ook goed voor bloempotten +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ btw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plastic zakje in de pot doen.
Daar de binnenpot in zetten, neem wel een sterk soort plastic zakje( desnoods twee) en vervang hem af en toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, had hier nog nooit van gehoord.
Op de site: waterglas.nl staat inderdaad dat je er bloempotten (aardewerk) mee waterdicht kan maken.
Dus ik ga het proberen.

Andere antwoorden (2)

Deze pot is bewust niet waterdicht, aangezien je anders erg snel je plant "verdrinkt."

Je moet dan ook je pot niet waterdicht maken, maar hem op een "onderzetter" zetten. Zie afbeelding.

Toegevoegd na 59 seconden:
Heb nog een bron toegevoegd vanaf GV. Hierin staat waarom er gaten in een pot zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet mensen, geen antwoord op de vraag, maar ik denk wel wat dit is wat diegene wil horen, aangezien diegene anders over een tijdje verrotte planten heeft.
amigo
12 jaar geleden
ha ha zo had ik hem nog niet gezien, maar bloemstukjes MOETEN met hun voeten in het water staan dus ik denk dat de pot er één is die WEL helemaal dicht is maar "doorzweet" aan de onderkant. Daar werkt mijn middel wel voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Risico daarvan, is dat een persoon zonder goede vingers misschien veel te veel water erbij gooit. Gevolg -> dode plant. Als je niet weet wanneer en hoeveel water je moet geven, is het plaatje een ideale oplossing. Als het goed is absorbeert de "grond" het water ook weer als deze te droog is.
amigo
12 jaar geleden
ja bij een plant heb je gelijk, is zo'n pot veel beter
bloemstukje is echter iets anders, dat zijn bloemen ZONDER wortel in van dat groene spul geprikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeft niet per se. Mijn moeder doet ook bloemschikken en dat is lange niet altijd met dat "groene spul."
Plastic zakje in de pot doen.
Daar de binnenpot in zetten, neem wel een sterk soort plastic zakje( desnoods twee) en vervang hem af en toe.