Hoe kan ik een bloempot waterdicht maken?

Ik kocht een waanzinnig mooi bloemstukje voor binnen in een heel aparte pot.
Helaas bleek deze niet dicht, gevolg een grote vlek in mijn tafel.
Hoe kan ik deze pot dus waterdicht maken?

Toegevoegd na 42 minuten:
Sorry, vergat erbij te vermelden dat het een overpot voor binnen is, van aardwerk, het was echt een 'binnenpot',daar stond een plant in, in een plastic potje, deze haalde ik er dan uit om te dompelen, liet hem een kwartiertje uitlekken en weer terug in de overpot.
Heb nog nooit planten uren uit moeten laten lekken, omdat een pot niet waterdicht was.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij de drogist (de echte in ieder geval, ik weet niet of ze het bij het kruidvat hebben) verkopen ze iets dat heet: WATERGLAS dat is daar speciaal voor

Deze pot is bewust niet waterdicht, aangezien je anders erg snel je plant "verdrinkt." Je moet dan ook je pot niet waterdicht maken, maar hem op een "onderzetter" zetten. Zie afbeelding. Toegevoegd na 59 seconden: Heb nog een bron toegevoegd vanaf GV. Hierin staat waarom er gaten in een pot zitten.

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/gaten-bloem...

Plastic zakje in de pot doen. Daar de binnenpot in zetten, neem wel een sterk soort plastic zakje( desnoods twee) en vervang hem af en toe.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100