waarm plakken mensen hun ramen dicht met kranten als ze aan het verbouwen, schilderen of behangen zijn?

En is dat in heel het land nog steeds gebruikelijk?

Toegevoegd na 1 minuut:
waarom dus he

Toegevoegd na 15 minuten:
en dan vooral particulieren, winkels die hun nieuwe interieur zo lang mogelijk geheim willen houden, dat snap ik nog wel

13 jaar geleden
in: Wonen
14.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vraag, ik had dit nog nooit eerder gezien totdat ik naar Brabant verhuisde, hier is dit waarschijnlijk heel gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie! +
Misschien wordt het wel tegen pottekijkers gedaan..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
kan ook beteken dat ze geen zin hebben als ze verbouwe dat ze geen zin hebben als mensen zomaar binnen gluren kan ook omdat ze bezig met verbouwen snap je me

Het beste antwoord

Zo is het een verrassing hoe het eindresultaat er uit komt te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schaamte voor wat? Dat je aan het verven bent, je behang erg lelijk is :) ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, precies. Waarom zou je je schamen voor een verbouwing?
als ik de kozijnen aan het verven ben, wil ik niet dat er verf op de ramen komt, dat is er zo moeilijk af te halen.

en daarnaast hoef ik niet al die pottekijkers, het kijkt altijd zo makkelijk naar binnen in een leegstaand huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te voorkomen dat mensen 'inkijken'. Ik zie dit overigens bij particuliere huizen eigenlijk nooit, wel bij winkels of andere bedrijfspanden in de verbouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
bij winkels begrijpik nog enigszins dat ze wat er allemaal veranderd wordt geheim willen houden tot de grote opening, maar particulier in een halfdonker huis werken ...en ik zie het hier op het ogenblik vrij veel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit inderdaad ook nog nooit bij particulieren gezien. Misschien is dit een streekgebonden iets?
Op deze manier kan er geen verf of lijm op het glas komen en de klussende mens heeft geen last van mensen die van buitenaf op hun vingerskijken.

Dit gebeurd nog regelmatig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mezelf geldt: omdat ik dan meestal de gordijnen en/of luxaflex heb weggehaald. En ik wil geen inkijk, dus dan is even wat krantenvellen opplakken handig.
Zodra alles weer hangt, kunnen de kranten weer verwijderd worden ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat de mensen die binnen werken, zwart aan het werk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Anneliez;

Los van de al genoemde redenen kan ik me voorstellen dat men gereedschappen en bouwmaterialen aan nieuwsgierige grijpgrage blikken wil onttrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak werk je 's avonds met een bouwlamp of andere felle verlichting en dan sta je als klusser zo erg in beeld.