Hoe kan ik rozen, snijboemen zo lang mogelijk mooie houden en in een vaas laten staan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Altijd schuin afsnijden,geen blaadjes in het water.
En het belangrijkste,geen bloemen voeding,daar zijn
ze snel van uitgebloeid.
Dit kreeg ik als raad van een vakman van de veiling.
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat had ik nog niet ghoord van die bloemen voeding, maar het klinkt ergens ook weer logisch, dank u.

Andere antwoorden (4)

Een halve aspirine of een wat Viagra in het water doen:

(Viagra is wetenschappelijk bewezen: http://tuinieren.vraaglink.nl/241/blijven-snijbloemen-langer-goed-als-een-beetje-viagra-geeft)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zeg je me nu:-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Maybel: zie link!
Door een goede verzorging
schone vaas, en vlak voor je ze in de vaas zet stukje van de steel afhalen (ook al komen ze pas van de bloemist vandaan)
Niet in de buurt van ( rijpend ) fruit zetten. Dat scheidt een gas af waar de bloemen niet tegen kunnen
Niet ineens van de kou in een warme kamer zetten (uurtje laten staan met het papier er nog om heen)
en verder hopen op geluk, soms helpt het allemaal niet,
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank u voor advies
Goed schuin afsnijden, lauw water en een druppeltje bleek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lauw water is het beste en scheutje Seven Up.