Welk gereedschap zal je nooit kunnen vinden, zoals een plintladder?

Waar kinderen voor de grap op uit worden gestuurd...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een draadloze verlengkabel.

Doosje met rasterpuntjes. Een taludmal. Kosmische keilbouten. Bougievonkjes. Cafeïnevrije zeefje. Map met zoekgeraakte stukken. Blikje appelenvet. Anti wegloopserum. Doosje reservepixels. Glazen hamertje. Groene toner. Glasmagneetje. http://weblogs.nrc.nl/woordhoek/2010/06/23/fopopdrachten/

Een vierkante gatenboor, een roodkoperen zoetvijl en een kopermagneet om er enkele te noemen.

de bekendste zijn de vierkante gatenboor (die overigens wel bestaat maar heel weinig wordt gebruikt) een doosje sleutelgaten lucht-ankers (wel de blauwe die zwarte kunnen niet tegen regen) plafondspijkers

Een bierpompsleutel. Scheerlijnvet. Een vierkantengatenboor. Mumzels. Een doosje blauwe bougie-vonkjes. Een loopwielenpomp.

Als bakkersknecht (heel lang geleden) heb ik uren moeten leuren voor de 'krentenschieter'

Op een schip, de waterlijn

groen paprikapoeder doet het bij ons goed Toegevoegd na 55 seconden: klosje geruit garen

Blik wit/groen gestreepte verf. Zandzaag.

Een dicht gaatjesvergiet of een pot menstruatievet. Die laatste komt van bouwvakkers.

Optische blindganger. Toegevoegd na 1 dag: Optische blindgangers werden vroeger gebruikt om laminaatplinten vast te zetten in woningen van voor 1950, die een tussenmuur hadden van grioziet.

Een glazen waterpomptang. En een paar houten laselectroden.

Een schroefspijker Een neerwaartse hamer Een hoekzaag Een schuifmaitresse

Een potje contactlenzen-vet voor het inzetten, of remschijvenolie,

Mijn vader was goudsmid en heeft iemand ooit een dag laten zoeken naar een goudmagneet. In de zorg worden leerlingen erop uitgestuurd om steriel wc papier te halen.

Trapeze trapje ^^

Wij moesten altijd een trapje met het voetje bij de buren gaan lenen.

Ha, die Jammerrr; Veel is al genoemd, maar het doosje boorgaatjes ontbreekt nog.

Ronde schroevendraaier.

ooievaarskuitenvet(schraper)

De dichte sleuvenfrees

De dichte gaatjespan, punaises met schroefdraad, een doosje boorgaatjes. Nog een leuke: een oom van mij speelde trompet en op een keer zei hij tegen zijn vrouw: ik stop ermee, ik heb geen embouchure meer. Zegt zijn vrouw: verkoopt de drogist dat dan niet ? Toegevoegd na 1 minuut: Zwart printpapier

Ik werkte vroeger met 3 broers bij een kippenslachterij, en ik kende de ,,opdracht,, al. In het dorp bij diverse winkels langs om een ,,verenzeef,, op te halen. Dus ik ben pas aan het einde van de werkdag terug gekomen. Men keek zeer bedenkelijk, maar ze konden mij niets maken.

Een doosje bougievonkjes :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100