Wie kan mij adviseren over een naaimachine, wat is de beste?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kijk ook naar de soort aandrijving, de meeste zijn met een riem aangedreven, de sterke machines zijn ketting-aangedreven, en vaak net iets duurder. Ze zijn krachtiger (voor het naaien van o.a. skai, jeans of meubelstoffen). Kijk ook naar het materiaal, veel goedkope machines zijn zo veel mogelijk van plastic, en het is fijn als je de onderste draadspanning kan verstellen (kan vaak bij de goedkopere-plastic-machines niet). Goede merken zijn Bernina, Husqvarna en Elna.

Het beste merk is de Bernina,het duurste merk ook. Gebruik je de naaimachine voor wat simpele dingetjes en soms kleding maken dan is een goedkoper merk net zo goed. Koop er wel een bij een naaimachinewinkel,daar is de service en garantie goed.

Om te adviseren welke het beste is is het nodig te weten wat je er mee wilt doen. Professioneel of voor zo maar een keer wat maken of verstellen. Persoonlijk vind ik Elna heel goed. Maar er zijn meer goede merken en veel verschillende prijzen.

Brother, dat is voor mij de fijnste. Op de toen nog Huishoudschool heb ik de meeste ervaring opgedaan met verschillende merken en dat is al een voorsprong geweest in het uitproberen. Wat ik gedaan heb en misschien is dat bij jou in de buurt ook mogelijk, bij een naaimachine winkel eerst een 2de hands gekocht, die mocht ik uitproberen en als ik binnen het jaar terug kwam en een nieuwe kocht, kreeg ik het volle aankoop bedrag van de eerste terug. Mijn eerste was een Brother en die heb ik binnen een jaar ingeruild voor een andere Brother die meer kon. Ik heb hem nu 30 jaar en hij is nog nooit stuk geweest terwijl hij heel intensief gebruikt is.

Bronnen:
http://www.brother.nl/g3.cfm/s_page/63160/...

Nja De merken waarop ik het geleerd heb waren destijd DE merken en nog: Singer en Pfaff zijn erg goed, nooit klachten over gehad... Singer is een van de oudste merken die er is... Ik heb er nu ook weer een en ik vind het heerlijk om ermee te werken... Maar ja smaken verschillen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100