hoe krijg je frietvet uit een shirtje?

Ik heb een nieuw shirt je maar er zit een frietvetvlek in wat moet ik doen??

Toegevoegd na 18 minuten:
het is van hele dunne stof

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.7K

Het beste antwoord

Vet is door zeep oplosbaar. Ik zou wat ossengal of handwas-wasmiddel laten intrekken, even de stof van het shirt over elkaar heen wrijven en dan op de normale manier wassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Leg een vel keukenrol aan de binnenkant en aan de buitenkant van de vlek, en zet er dan een warm strijkijzer op. Het vet trekt dan in het keukenpapier. Gooi dat weg en herhaal de handeling tot het meeste weg is. Daarna kan je het nog behandelen met zo'n geel flesje vlekkentovenaar van de juiste soort vlekken. Als je het daarna wast zal het vrijwel onzichtbaar moeten zijn geworden.
Amadea
10 jaar geleden
Hier wat tips:
Vetvlekken verwijderen uit kleding met afwasmiddel
Vetvlekken verwijderen uit kleding kan eenvoudig door afwasmiddel op de vlek te smeren. Afwasmiddel zorgt ervoor dat vet wordt afgebroken, daarom werkt het ook zo goed met het doen van de afwas. Op kleding heeft dit hetzelfde effect. Deze methode werkt bij alle soorten vet, zowel frituurvet, als bijvoorbeeld het vet van een fietsenketting. Daarna kan je het kledingstuk in de wasmachine doen en gewoon mee wassen met het andere wasgoed.

Vetvlekken verwijderen uit kleding met vloeibaar wasmiddel
Vetvlekken in kleding van polyester kan je beter behandelen met vloeibaar wasmiddel. Bij vetvlekken op suède, bijvoorbeeld op je Uggs, gebruik je een tandenborstel. Doe een scheutje azijn op de tandenborstel en wrijf daarna voorzichtig over de vlek.

Vetvlekken verwijderen uit kleding met behulp van alternatieve methoden
Er zijn nog veel meer creatieve ideeën bedacht tegen vetvlekken in kleding. We zetten er een aantal voor je op een rij:

Vetvlekken verwijderen uit kleding met Wasbenzine
Wasbenzine werkt vooral goed voor vetvlekken die al langere tijd in je kleding zitten. In plaats van afwasmiddel dep je de vlek met wasbenzine. Daarna was je het kledingstuk mee met je andere wasgoed.

Vetvlekken verwijderen uit kleding met Schijfje citroen
Geen afwasmiddel of wasbenzine in huis, maar toevallig wel een citroen? Het schijfje citroen over de vetvlek wrijven voor het wassen wil met name bij kleinere vlekken ook wel eens werken.

Hoop dat het werkt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook goede ervaringen met afwasmiddel. Dreft m.n.