Opblaaszwembad bodem en wanden zijn spekglad hoe verhelp ik dit?

Heb een opblaaszwembad met pomp en chloor.
De bodem en wanden zijn het spekglad, heb er net nieuwe chloor in gedaan en de pomp staat nu aan.
Gaat dit helpen of moet ik er iets anders voor doen?
Water is verder niet groen maar ook niet helemaal helder meer

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
32.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt eraan hoelang het water er al in staat. Als het water er al lang in staat en het bad niet schoon is gemaakt worden de wanden en vloer vanzelf glad door een soort aangroei. Alles goed schoonmaken met een bezem of spons kan het al oplossen.

Antwoorden (2)

Heeft toch te maken met algvorming.
Weet niet of je zuurstof in het bad brengt, maar wat je wel goed moet doen is als er geen gebruik gemaakt word van het bad af te sluiten. (Donker ) dood alg. Deed het vroeger op mijn vijver d.m.v kroos!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien eens een kuur met snelwerkende chloor overwegen.
Snelwerkende chloor doet het chloorgehalte pieken, het zwembad is dan een korte periode niet bruikbaar. In de handel zijn starterskits voor zwembaden te krijgen, deze bevatten naast testers ook traagwerkende en snelwerkende chloor.